Netflix investește 2,5 miliarde de dolari în divertismentul sud-coreean, în timp ce companiile media globale își intensifică investițiile în această țară pe fondul unor succese precum Squid Game și reality show-ul de fitness Physical: 100.
Investiția de patru ani pentru a produce drame coreene, filme și emisiuni nesemnate a fost anunțată după ce președintele sud-coreean Yoon Suk Yeol s-a întâlnit cu co-directorul executiv al Netflix, Ted Sarandos, la Washington, ca parte a vizitei sale de stat de șase zile în SUA în această săptămână.
Sarandos a declarat că investiția, care reprezintă dublul sumei pe care Netflix a cheltuit-o până acum în Coreea de Sud, subliniază încrederea sa în puterea moale a țării, după ce serialul Squid Game lansat în septembrie 2021 a devenit unul dintre cele mai vizionate programe ale serviciului de streaming din SUA.
„Poveștile lor sunt acum în centrul zeitgeistului cultural global”, a spus Sarandos, citând Squid Game, The Glory și Physical: 100.
Coreea de Sud a apărut ca o forță culturală globală, utilizatorii Netflix petrecând mai mult timp vizionând emisiuni din Coreea de Sud decât din orice altă țară din afara SUA.
Pe urmele lui Netflix, alte servicii de streaming globale, precum Disney Plus și Apple TV Plus, își măresc, de asemenea, investițiile în Coreea de Sud. Exporturile de conținut ale țării, inclusiv muzică, filme și jocuri video, au atins un nivel record de 12,4 miliarde de dolari în 2021, potrivit celor mai recente date guvernamentale.
Conținutul sud-coreean a captivat fanii globali, mai mult de 60% dintre telespectatorii Netflix vizionând un program din țară anul trecut, potrivit datelor companiei.
Yoon a salutat noua investiție, spunând că „va fi o mare oportunitate pentru industria de conținut coreeană, pentru creatori și pentru Netflix”.
Netflix este gata să își mărească cheltuielile de conținut din Asia-Pacific cu 15% până la 1,9 miliarde de dolari în acest an, potrivit grupului de cercetare Media Partners Asia, cu sediul în Singapore. Streamerul cheltuiește 17 miliarde de dolari pe conținut la nivel global în fiecare an.
Coreea de Sud este principala destinație de cheltuieli a Netflix în Asia, platforma de streaming plănuind să producă cel puțin 34 de programe originale în 2023.
Anul trecut, Netflix a lansat 29 drame coreene exclusive, dintre care șase au ajuns în top 10 titluri în regiunea Asia-Pacific, potrivit AMPD Research, filiala Media Partners Asia. The Glory, o dramă de 16 episoade produsă de Studio Dragon care tratează violența școlară, a fost unul dintre cele mai populare 10 seriale ale Netflix în peste 90 de țări în luna martie.
Acțiunile companiilor sud-coreene de divertisment au câștigat teren marți, Showbox și Studio Dragon crescând cu 11,5% și, respectiv, 1,5%, în timp ce indicele de referință Kospi Composite a scăzut cu 1,4%.
Sursa – www.ft.com