Investiţie de 16 milioane euro pentru o nouă fabrică Baumit

Cea de a treia fabrică de mortare uscate a companiei Baumit România, parte a grupului austriac Schmid Industrie Holding, realizată printr-o investiţie greenfield de peste 16 milioane de euro, va avea o capacitate de producţie de de 350.000 tone pe an, a precizat miercuri (5 mai 2010) Alfred Gsandtner, director Baumit International, la deschiderea oficială a unităţii.

Producătorul de materiale de construcţii Baumit România va avea, în 2010, prin deschiderea fabricii din Bolintin Deal, o cotă de piaţă de 30 la sută pe segmentul mortarelor uscate. ‘Fabrica de la Bolintin, cea mai modernă din Europa Centrală şi de Est, face parte din investiţia totală de 20 milioane euro ce va cuprinde în plus o secţie de mortare umede şi o clădire de birouri.

Capacitatea de producţie va putea fi dublată prin adăugarea unei noi linii de producţie, în momentul în care piaţa materialelor de construcţii îşi va începe trendul ascendent. În prezent, prin cele 3 fabrici, Bucureşti – Militari, Teiuş Alba şi Bolintin, Baumit România deţine o capacitate de producţie totală de 650.000 tone pe an’, a spus Laurenţiu Lupuşor, director general Baumit România.
Baumit, cel mai mare furnizor de sisteme de izolare termică a faţadelor din Europa, are, în România, o cotă de piaţă de 22-25 la sută pe acest segment, luând în calcul şi persoanele fizice care îşi reabilitează singure locuinţele.

‘În ceea ce priveşte proiectul naţional de reabilitare, accentul cade în primul rând pe preţ şi nu pe calitate, de aceea pe acest segment cota sistemelor Baumit este de 15 la sută, 200.000-300.000 metri pătraţi de faţadele montate fiind furnizate de Baumit România’, a mai spus Laurenţiu Lupuşor.
Aflată în cel de al 15-lea an de activitate, cu o cifră de afaceri de circa 31 milioane de euro în 2009 şi investiţii totale de 35 milioane de euro, Baumit România are 150 de angajaţi, dintre care 25 la noua unitate de la Bolintin.

‘Pentru 2010, avem un optimism ponderat în ceea ce priveşte vânzările. Estimăm vânzări de mortare uscate de 200.000 tone, din care 10.000-15.000 tone pentru export’, a precizat Lupuşor. În 2009, Schmid Industrie Holding a avut o cifră de afaceri de circa 100 milioane euro, pe cele trei segmente de activitate (deservite de Baumit, Austrotherm şi Wopfinger) din care peste jumătate este contribuţia Baumit.

‘Mizăm în continuare pe România. Căderea vânzărilor Baumit România nu a fost prea mare, iar în prezent situaţia s-a normalizat din punct de vedere al populaţiei şi al clasei politice, care au un grad bun de predictibilitate din perspectiva siguranţei afacerii’, a precizat Robert Schmid, chief executive Schmid Industrie Holding.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata