Vehiculele electrice VinFast au ajuns pentru prima dată în SUA, după ce compania, o unitate a Vingroup din Vietnam, a declarat că a făcut o livrare întârziată către șoferii din California.
Cele 45 de SUV-uri care sosesc din Vietnam sunt o mică parte din cele 999 de vehicule electrice care ar fi trebuit să ajungă în SUA, începând cu luna decembrie.
Problemele de software au amânat livrarea până la 2 martie. Aceasta marchează un mic pas în visul mult amânat al celui mai bogat om din Vietnam, fondatorul Vingroup, Pham Nhat Vuong, de a aduce mașini vietnameze pe drumurile americane. Intrarea pe piața americană a fost o provocare pentru rivalii din țări precum China și Malaezia.
VinFast s-a confruntat cu o lansare lentă în SUA, unde își propune să înceapă să construiască EV-uri în Carolina de Nord în 2024, chiar dacă a primit o autorizație de construcție cheie abia luna trecută. O listare la bursă în SUA nu s-a materializat încă, în ciuda mai multor rapoarte privind o ofertă publică iminentă.
Acest articol provine din Nikkei Asia, o publicație globală cu o perspectivă exclusiv asiatică asupra politicii, economiei, afacerilor și afacerilor internaționale. Corespondenții noștri și comentatorii noștri externi din întreaga lume își împărtășesc opiniile despre Asia, în timp ce secțiunea noastră Asia300 oferă o acoperire în profunzime a 300 dintre cele mai mari companii listate la bursă și cu cea mai rapidă creștere din 11 economii din afara Japoniei.
“Este extrem de mulțumitor să ne îndeplinim promisiunea de livrare și să fim martori la entuziasmul clienților noștri”, a declarat Gareth Dunsmore, director general adjunct al VinFast, despre predarea în Los Angeles.
Constructorul auto nu și-a făcut debutul cu șoferii din SUA într-un moment ușor. Cererea slabă a împins în jos vânzările și prețurile acțiunilor la Rivian, start-up-ul EV, și a forțat Tesla să reducă prețurile, o mișcare pe care VinFast a urmat-o.
Brațul cu pierderi al celui mai mare conglomerat din Vietnam se confruntă, de asemenea, cu obstacole în materie de aprovizionare, pe fondul unei concurențe acerbe pentru mineralele pentru baterii. În plus, nu va fi eligibil pentru unele subvenții din SUA până când fabrica din Carolina de Nord nu va intra în producție.
Sursa – www.ft.com