Yahoo și AOL au fost vândute din nou, pentru a-și revigora averile

Două servicii web de pionierat în era internetului, Yahoo și AOL, au fost vândute din nou după ce cel mai recent proprietar nu a reușit să-și reînvie averea.

Gigantul american de telecomunicații Verizon își vinde activele media, care includ cele două companii, către o firmă de capital privat din SUA într-o tranzacție în valoare de 5 miliarde de dolari (3,6 miliarde de lire sterline).

Verizon a cumpărat Yahoo în 2017 și AOL în 2015 pentru o sumă combinată de 9 miliarde de dolari.

Yahoo și AOL au fost odinioară pionieri, dar au fost ulterior umbrite de firme precum Google și Facebook.

În cadrul vânzării activelor media către Apollo Global Management, Verizon va păstra o participație de 10% în divizie.

Verizon a cumpărat cele două mărci în speranța unei intrări rapide pe piața publicității digitale, crezând că încă mai au suficientă rezonanță cu consumatorii.

Yahoo și AOL au fost pionieri în oferirea unei game largi de servicii web gratuite și informative consumatorilor, cu mult înainte ca Google să existe.
Furnizând servicii gratuite de poștă web și mesagerie prin chat, cele două firme au avut o piatră de temelie pentru publicitatea online pe piață, deoarece majoritatea utilizatorilor de internet de la începutul anilor 2000 își accesează zilnic site-urile web și software-ul.

De asemenea, Yahoo a furnizat totul, de la știri, rapoarte meteo, rezultate sportive și date de lansare a filmelor; la panourile de mesaje, propria sa versiune de eBay – Yahoo! Licitații – și date despre piețe în timp real.
Dar, în ultimul deceniu, Yahoo și AOL s-au confruntat cu o luptă ascendentă împotriva unor rivali mai puternici precum Google, Bing, Facebook, Twitter, ESPN, Fandango și Weather.com, din cauza unei piețe saturate de internet.

De asemenea, Verizon a comis o greșeală prin faptul că nu a reușit să achiziționeze participația Yahoo în capitalul chinez Alibaba, precum și Yahoo Japonia, unde Yahoo! Licitații sunt încă înfloritoare.
Apollo spune că există încă o oportunitate considerabilă de a construi cele două mărci într-un centru media digital și publicitate online.

„Suntem încântați să ajutăm la deblocarea potențialului extraordinar al Yahoo și al colecției sale inegalabile de mărci”, a declarat Reed Rayman, partener de capital privat la Apollo.

„Avem un respect și o admirație enorme pentru marea muncă și progresul pe care întreaga organizație a făcut-o în ultimii ani.”

David Sambur, co-șef al Apollo, a adăugat: „Suntem mari credincioși în perspectivele de creștere ale Yahoo și în macro-urile din spate care determină creșterea mediilor digitale, a tehnologiei publicitare și a platformelor de internet pentru consumatori.”

Verizon a cumpărat Yahoo pentru a combina activele sale de căutare, e-mail și messenger, precum și instrumentele sale tehnologice de publicitate, cu platforma AOL.

Dar vânzarea a fost umbrită aproape imediat după ce a fost dezvăluită Yahoo a fost supus la două atacuri cibernetice masive. Verizon a negociat în cele din urmă o reducere a prețului de 350 milioane USD pentru achiziție.

Cu toate acestea, astăzi pagina principală a Yahoo comandă încă un public uriaș, deoarece „internauții” își verifică Yahoo! Conturi de e-mail.

Marca este considerată a fi unul dintre cele mai importante agregatoare de știri de pe internet și este al unsprezecelea cel mai vizitat site din lume, cu 3,8 miliarde de vizite în ultimele șase luni, potrivit platformei de analiză web SimilarWeb.

Vânzarea de către Verizon vine după ce a eliminat platforma de blogging Tumblr în 2019 și site-ul de știri HuffPost anul trecut.

Sursa: BBC
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata