Strategii pentru Revitalizarea Turismului Românesc
Consultarea Mediului de Afaceri, Prioritate pentru Noul Guvern
Ministrul Economiei, Virgil Popescu, a subliniat importanța consultării mediului de afaceri în domeniul turismului românesc, în cadrul Târgului de Turism al României. Acesta a afirmat că noul Guvern va adopta o abordare liberală și va păstra inițiativele benefice deja implementate.
crearea unui Departament Dedicat Turismului
Popescu a anunțat că turismul va fi gestionat printr-un departament special în cadrul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. „Strategia noastră se va concentra pe reorganizarea ministerului. Vom institui un departament dedicat turismului, condus de un secretar de stat care va evalua toate măsurile existente”, a declarat ministrul.
El a menționat necesitatea revizuirii legii organizațiilor de management al destinațiilor turistice (OMD), considerând-o ineficientă în forma actuală. „credem că parteneriatele public-private pot atrage mai mulți turiști în România”, a adăugat Popescu.
Necesitatea Actualizării Legii Turismului
Ministrul Economiei a evaluat actuala Lege a Turismului ca fiind insuficientă, acoperind doar 40% din nevoile sectoriale. „Vom supune dezbaterii publice o nouă variantă a Legii Turismului”, a precizat el. de asemenea, Popescu s-a arătat conștient că timpul este limitat și că prioritățile trebuie stabilite rapid pentru eficientizarea activității ministeriale.
Eficiența Birourilor de Promovare turistică
Virgil Popescu consideră că birourile românești de promovare turistică au un număr excesiv de angajați comparativ cu alte țări europene. „România are 40 de atașați în turism la nivel internațional; spre comparație, Grecia dispune doar de 15”, a explicat acesta.
El intenționează să analizeze structura acestor birouri și să exploreze colaborări între rețeaua externă economică și cea turistică pentru maximizarea impacturilor pozitive asupra fluxurilor turistice din țară.
Absența Reprezentării Județeanale la Târg
În timpul vizitei sale la târg, ministrul s-a aratat surprins că județul Mehedinți nu era reprezentat printre expozanții prezenți: „Este strigător la cer ca un județ cu atâtea atracții istorice să nu fie vizibil pe harta turistică”. El subliniază importanța promovării acestuia având în vedere potențialul său semnificativ pentru dezvoltarea turistică localităților din zonã.