Un tribunal de apel din California a ascultat marți argumentele avocaților pentru Uber Technologies Inc, Lyft Inc și statul California cu privire la faptul dacă statul își poate recunoaște șoferii drept angajați cu drept la salariu minim, plată pentru ore suplimentare, asigurări de sănătate și asigurări pentru șomaj.
Cazul face parte dintr-o bătălie pentru viitorul așa-numitei gig economy din California.
În ianuarie, statul a implementat o lege care îngreunează clasificarea lucrătorilor drept contractori independenți pentru călătorii, livrarea de alimente și alte companii bazate pe aplicații.
În timp ce legea statului acordă instanțelor de apel 90 de zile pentru a emite o hotărâre, alegătorii din California vor lua probabil o decizie în 3 noiembrie.
Uber, Lyft, DoorDash, InstaCart și Postmates au cheltuit în mod colectiv peste 184 de milioane de dolari pentru a scrie și a sprijini o măsură de vot care ar răsturna legea statului privind lucrătorii în gig-uri, cunoscută și sub numele de AB5.
În mai, California și orașele Los Angeles, San Diego și San Francisco au dat în judecată Uber și Lyft pentru că ar fi încălcat AB5 refuzând reclasificarea șoferilor.
În august, un judecător din California a ordonat companiilor să-și reclasifice șoferii ca angajați în termen de 10 zile. Respectiva hotărâre a fost suspendată atunci când companiile, sub amenințarea de a părăsi total statul, au făcut apel la decizie.
În timpul ședinței de aproape două ore de marți din fața Curții de Apel Districtuală din California, avocații lui Uber și Lyft au declarat grupului de trei judecători că instanța inferioară le-a ignorat probele și a decis în favoarea statului pe baza unor ipoteze defecte.
Avocații au spus că legea va provoca daune ireparabile statului și rezidenților săi, companiile fiind nevoite să își revizuiască modelele de afaceri și să elimine mii de șoferi cu jumătate de normă de pe platforma lor.
Un avocat al statului și orașelor a spus că au fost deja afectați șoferii clasificați greșit și alte companii californiene care respectă legea.