Firmele „pierd trilioane” ignorând consumatorii cu dizabilități

Unele dintre cele mai mari firme din lume s-au înscris la o campanie care are ca scop combaterea prejudecăților față de persoanele cu dizabilități, din lumea afacerilor.

Companiile cu vânzări combinate de peste 8 trilioane de dolari și 20 de milioane de angajați, inclusiv Apple, BP și Coca-Cola s-au alăturat inițiativei Valuable 500.

Dar fondatoarea Caroline Casey a spus că, campania nu a fost reprezentată doar de angajarea mai multor persoane cu dizabilități.

Firmele pierd 13 miliarde de dolari din vânzări, ignorând consumatorii cu dizabilități, a spus ea.

Doamna Casey a declarat pentru BBC: „Pe măsură ce ieșim din această pandemie și trebuie să ne recuperăm, de ce ar dori vreo afacere să lase 13 miliarde de dolari pe masă?”

Ea a declarat pentru BBC că în Marea Britanie o treime din companiile FTSE nu au un site web care să fie „acceptabil pentru persoanele cu dizabilități și familiile lor. De ce ați face asta?”
Valuable 500 a fost lansat la reuniunea Forumului Economic Mondial din 2019 din Davos, cu scopul de a determina 500 de companii internaționale să se angajeze să includă introducerea persoanelor cu dizabilități în agenda consiliului lor.

La acea vreme, a publicat cercetări în care se menționa că 56% din consiliile de administrație ale companiilor la nivel mondial nu au avut niciodată o conversație despre dizabilități și acest lucru „ducea la lăsarea dizabilităților în marja afacerilor”.
Potrivit cifrelor publicate, nu există directori sau manageri superiori la companiile FTSE 100 care să fi dezvăluit un handicap și doar 12% dintre firme raportează numărul angajaților lor care sunt dezvăluiți ca fiind invalizi.

Cifrele arată, de asemenea, că reprezentarea medie a persoanelor cu dizabilități în rândul personalului raportat de firmele FTSE 100 este de doar 3,2%.

„Criza inegalității”
Alte companii care s-au alăturat inițiativei Valuable 500 includ Google, Deloitte, Nestle, Microsoft și Unilever.

Toți s-au angajat public să promoveze incluziunea persoanelor cu dizabilități în organizațiile lor, fie în rândul personalului, al clienților sau al lanțurilor de aprovizionare ale acestora.

„Avem o criză de inegalitate cu care se confruntă comunitatea cu dizabilități, care este uriașă și nu poate fi rezolvată fără o întâlnire de afaceri semnificativă”, a spus dna Casey.

Cu toate acestea, ea a subliniat că Valuable 500 nu se referea doar la recrutare. „Ne uităm la stimularea schimbării sistematice a sistemului de afaceri [în termeni] de clienți, furnizori și talent.”

„Dacă vrei să poți avea acces pe piața respectivă, trebuie să ai acel talent în afacerea ta și cred că atunci când vorbim despre incluziunile de afaceri cu dizabilități vorbim întotdeauna despre ocuparea forței de muncă și uităm de valoarea imensă și importantă a acestei piețe, la nivel global. ”

În ultimul an, doamna Casey a spus că blocarea a contribuit la demonstrarea faptului că obiectivele grupului erau realizabile.

„S-a dovedit că sistemul de afaceri se poate schimba, nu-i așa? Uite cât de repede au trebuit să se schimbe sistemele noastre, pentru că doreau și nu putem să nu știm ce știm acum.

„Sistemele noastre se pot flexiona și se pot schimba și, pe măsură ce ne îndreptăm spre recuperare, de ce ar lăsa în urmă 15-20% din populația globală orice afacere, un lider de afaceri inteligent. Ar fi o nebunie, o nebunie absolută”.

Sursa: BBC
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata