Conflictul juridic dintre OBI și Hornbach se intensifică la tribunalul din Praga
Săptămâna trecută, tribunalul superior din Praga a încheiat o nouă etapă a disputelor legale dintre lanțurile de bricolaj OBI și Hornbach din Cehia. Această bătălie juridică a scos la iveală metodele agresive utilizate de cele două companii pentru a atrage un număr semnificativ de clienți, conform publicației cehe aktualne.cz.
În prezent, cele două entități se confruntă cu cinci procese în instanță. Recent, instanța a pronunțat o decizie în urma unei plângeri depuse de OBI, care s-a arătat deranjată că Hornbach oferea reduceri clienților care prezentau cupoane emise de OBI. Reclamația Hornbach promova ideea că „cupoanele OBI sunt valabile și la noi”, fiind difuzată prin pliante între anii 2007-2008.
Clienții atrași de această ofertă erau nevoiți să predea cuponul la casierie. Tribunalul superior din Praga, împreună cu instanța locală anterioară, au stabilit că acest comportament constituie un act „parazitar” și „imoral”, interzicând astfel lui Hornbach distribuirea materialelor publicitare conținând aceste mesaje.
Hornbach s-a apărat susținând că scopul său este acela de a oferi cele mai mici prețuri pe piață, similar altor comercianți. Instanța a decis că atâta timp cât un comerciant își asumă public angajamentul de a oferi cel mai mic preț, acesta poate solicita clientului cupoanele concurenților; totuși, trebuie să le restituie intacte consumatorului.
Acest tipar al atragerii clienților prin intermediul cupoanelor concurenței nu este nou pentru OBI. În 2007, compania s-a folosit chiar ea de reducerile promovate de Hornbach pentru a atrage clienții către noul său centru comercial deschis în Olomouc. Atunci când Hornbach organiza o campanie masivă cu premii și reduceri care aducea mii de clienți în zonă, OBI trimitea voluntari pentru a bloca intrarea principală cu furgoneta sa și distribui propriile cupoane.
Disputa dintre aceste lanțuri specializate în gr gardening and DIY products continuăm să fie judecată atât la nivel local cât și superior în Praga. Președintele completului judiciar superior încercase anterior să medieze conflictul între părți fără succes.
Industria articolelor pentru gr gardening and DIY este extrem competitivã in Cehia; supermarketurile din acest sector concurează pentru profituri anuale estimate la 34 miliarde coroane (aproximativ 1.3 miliarde euro), sumã pe care consumatorii cehi o cheltuie aici. Dupã prãbușirea comunismului au apărut numeroase lanțuri comerciale pe piață ceea ce face ca țara noastră să fie extrem densa competiție in acest domeniu.
Concurența este evident mai acerbã in orașele reședințe ale regiunilor unde pot fi găsite adesea două sau trei supermarketuri similare situate foarte aproape unele față de altele – afirmatie facuta Pavel Cabal analist al companiei Incoma Gfk specializata in analiza pieței comerciale.