Hyundai a cumpărat cipuri, când rivalii nu. Liniile sale de asamblare au încă activitate

Hyundai Motor a evitat până acum o penurie de cipuri care a afectat producătorii auto mondiali, menținându-și în mare parte stocul de cipuri anul trecut și chiar accelerând achizițiile spre final, au spus trei persoane cu cunoștințe despre acest subiect.
Lipsa a forțat reducerea producției la nivel mondial, inclusiv la Volkswagen și General Motors, determinând Germania și Statele Unite să intensifice eforturile pentru rezolvarea deficitului.

În afară de Toyota Motor din Japonia, care a declarat luna aceasta că are suficient inventar de cipuri pentru a-i ajunge aproximativ patru luni, Hyundai și firma sa surioară Kia Corp sunt singurii producători de autovehicule la nivel mondial care au menținut un stoc de cipuri de mică tehnologie care i-au ajutat să mențină producția .

Dacă nu se va ușura în curând, însă, lipsa ar putea atinge și Hyundai, deoarece capacitatea redusă la etajele fabricii începe să preseze producerea chiar și a cipurilor auto de înaltă tehnologie, au spus doi dintre oameni, care sunt familiarizați cu achizițiile companiei.

Producătorul de automobile din Coreea de Sud a continuat să cumpere cipuri chiar și în timp ce rivalii tăiau comenzi pentru a reflecta cererea diminuată din cauza pandemiei.

Analiștii au spus că evenimentele din trecut care au afectat lanțul de aprovizionare al Hyundai și l-au obligat să oprească producția au modelat această abordare mai conservatoare a inventarului, o abatere de la abordarea tipică just-in-time a producătorilor auto.

„La fel ca alți producători de automobile, Hyundai a planificat, de asemenea, să reducă producția la începutul anului din cauza COVID-19”, a spus una dintre persoanele cu cunoștințe directe despre achizițiile Hyundai.

„Dar achizițiile au citit tendința industriei semiconductoarelor de a reduce producția de cipuri auto și a spus:„ dacă nu le cumpărăm la fel de bine, vom avea probleme mai târziu ”, a spus persoana, referindu-se la graba de cumpărare de către fabricanți de gadgeturi care au captat cea mai mare capacitate de fabricare a cipurilor.
Producătorii de cipuri care furnizează către companii auto externalizează cea mai mare parte a producției lor către producători contractuali precum TSMC din Taiwan, despre care analiștii spun că deseori acordă prioritate comenzilor de la clienții de electronice care reprezintă aproape toate veniturile lor.

Hyundai a cumpărat însă mai puține cipuri în 2020 decât în ​​2019, a declarat una dintre sursele cu cunoștințe directe despre producția de cipuri auto. Dar a crescut brusc cumpărăturile în trimestrul care s-a încheiat în decembrie, a spus persoana.

Oamenii au refuzat să fie identificați deoarece nu sunt autorizați să vorbească cu mass-media.

Faptul că piața internă a Hyundai a fost relativ solidă prin pandemie a influențat cel mai probabil planurile companiei, au spus analiștii, la fel ca experiențele sale cu China și Japonia.

Hyundai a luat lecții dintr-o problemă diplomatică cu Japonia în 2019 care a afectat aprovizionarea cu substanțe chimice la producătorii sud-coreeni de cipuri, iar la începutul anului 2020, când coronavirusul se răspândea în China, producția a fost oprită în fabricile Hyundai și Kia din cauza lipsei unei părți din China.

O purtătoare de cuvânt a declarat pentru Reuters că Hyundai colaborează cu furnizorii săi pentru a menține o producție stabilă.
Întrucât Hyundai a continuat să cumpere de la producătorii de cipuri și furnizorii mondiali de piese auto, precum Bosch și Continental, înainte ca deficitul să se înrăutățească, au reușit, de asemenea, să reducă costurile.

„Acest lucru a permis Hyundai să primească, să securizeze cipuri auto și, în al doilea rând, să le cumpere când erau mai ieftine”, a declarat Kim Jin-woo, analist la Korea Investment & Securities.

Hyundai are, de asemenea, mai mulți furnizori locali decât rivali.

Acești furnizori – inclusiv Telechips, care contractează fabricarea către Samsung Electronics – sunt susceptibili să acorde prioritate Hyundai, de la care obțin o mare parte din veniturile lor, au spus analiștii.

O persoană cu cunoștințe directe a deciziilor de cumpărare ale Hyundai a declarat că, compania a diversificat furnizorii pentru cel puțin un cip de la sfârșitul anului trecut.

Într-o declarație de joi, Hyundai a declarat că intenționează să oprească operațiunile la o fabrică sud-coreeană timp de cinci zile în martie pentru a ajusta stocurile unor modele.

Un oficial al sindicatului a declarat pentru Reuters că, compania încearcă să economisească cipuri ajustând producția modelului său Sonata cu vânzare mai slabă. Sonata din Coreea de Sud a vândut 67.440 de unități anul trecut față de 145.463 de unități ale celei mai populare sedan Grandeur de la Hyundai.
Potrivit unui document intern văzut de Reuters, Hyundai se așteaptă ca lipsa să se diminueze în al treilea trimestru, iar Kia a declarat luna trecută că din octombrie își revizuia lanțul de aprovizionare pentru a preveni întreruperea producției.

„Nu am spune că suntem pregătiți pentru următoarele trei până la șase luni, dar am putea să vă spunem că nu vedem nicio întrerupere imediată a producției”, a spus Kia  luna trecută.

Cu toate acestea, există o îngrijorare crescândă față de Hyundai, au spus două dintre cele trei persoane. Compania verifică inventarul mai frecvent și încearcă să blocheze contractele de furnizare mai devreme, a spus unul dintre ei.

Oficialul sindicatului a declarat că Hyundai i-a spus sindicatului săptămâna aceasta că „a asigurat o mulțime de cipuri”, dar că situația devine „puțin dificilă”.

„Clienții încearcă să atragă tot ce pot, în timp ce furnizorii sunt strategici în legătură cu ordinea pe care o îndeplinesc”, a declarat sursa cu cunoștințe directe despre producția de cipuri auto. „Se va înrăutăți înainte de a se îmbunătăți.”

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata