Inflația britanică a produselor alimentare a atins 17,1% în cele patru săptămâni până la 19 februarie, un alt record, care a dat cea mai recentă lovitură pentru consumatorii care se confruntă cu o criză a costului vieții, au arătat marți datele din industrie.
Cercetătorul de piață Kantar a spus că prețurile cresc cel mai rapid pe piețe precum laptele, ouăle și margarina.
Se spune că gospodăriile din Marea Britanie se confruntă acum cu o sumă suplimentară de 811 lire sterline (978 de dolari) la facturile anuale de cumpărături dacă nu își schimbă comportamentul pentru a reduce costurile.
„Acest Februarie marchează un an plin de când inflația lunară a produselor alimentare a urcat peste 4%. Acest lucru are un impact mare asupra vieții oamenilor”, a declarat Fraser McKevitt, șeful departamentului de retail și informație pentru consumatori la Kantar.
El a spus că cercetarea sa a constatat că creșterea prețurilor la alimente este a doua problemă financiară ca importanță pentru public, după costurile energiei. De asemenea, un sfert dintre oameni spun că se luptă din punct de vedere financiar, față de unul din cinci în această perioadă anul trecut.
După un 2022 dificil, consumatorii britanici se confruntă în acest an cu o strângere suplimentară a finanțelor, deoarece guvernul reduce sprijinul pentru facturile la energie pentru gospodării și crește ratele ipotecare.
Cu toate acestea, datele oficiale publicate luna aceasta au arătat că inflația generală a prețurilor de consum din Regatul Unit a scăzut la 10,1% în ianuarie, cea mai scăzută valoare din septembrie, în timp ce datele de încredere de la firma de cercetare de piață GfK săptămâna trecută au arătat că consumatorii au devenit mai optimiști în ceea ce privește finanțele personale.
Kantar a spus că vânzările de produse cu etichetă proprie au crescut cu 13,2% în februarie, cu mult înaintea creșterii produselor de marcă, care sunt în general mai scumpe, de 4,6%.
Kantar a spus că vânzările de produse alimentare din Regatul Unit au crescut cu 8,1% în cele 12 săptămâni până la 19 februarie, maschând o scădere a volumelor atunci când se ține cont de inflație.
Discounterii germani Aldi și Lidl au fost din nou comercianții cu cea mai rapidă creștere, parțial datorită deschiderii de noi magazine, cu vânzări în creștere cu 26,7% și, respectiv, 25,4%.
Vânzările liderului de piață Tesco (TSCO.L) au crescut cu 6,6%, Sainsbury’s (SBRY.L) cu 6,2% și Asda cu 5,9%.
Morrisons a fost din nou în urmă, cu o scădere a vânzărilor de 0,9%.