În ajunul lansării de luna trecută a celui mai recent joc online al MiHoYoYo, Honkai: Star Rail, angajații companiei chineze de jocuri au lucrat până târziu în noapte.
„Toată lumea se grăbea să lanseze produsul. Compania a aruncat o mulțime de resurse în Honkai. Este clar că intenția este de a-l face cel puțin la fel de mare ca Genshin Impact și de a-l face titlul principal al companiei”, a declarat un angajat recrutat pentru a lucra la lansarea Honkai.
Un joc anime de călătorie în spațiu, Honkai: Star Rail este al doilea titlu nou al miHoYo de la succesul fulminant al lui Genshin Impact. Felul în care se va descurca va determina dacă studioul din Shanghai își poate stabili un rol de durată ca unul dintre dezvoltatorii de jocuri de top din China în fața concurenței giganților din industrie Tencent și NetEase.
De la lansarea din septembrie 2020, Genshin Impact, care este un joc de rol anime amplasat într-un mediu deschis, a adunat venituri de 4,8 miliarde de dolari pe mobil, ceea ce îl face unul dintre cele mai importante trei titluri mobile care produc bani, potrivit grupului de analiză a datelor Sensor Tower.
„Îmi place modul deschis al jocului, care permite jucătorilor să traverseze liber mediul virtual … și nu necesită ca jucătorii să cheltuiască mulți bani pentru a obține o experiență bună”, a declarat Ma Ka, un jucător pasionat de jocuri din Changsha, care este un jucător avid.
Arhitectul în vârstă de 28 de ani a jucat, de asemenea, Honkai: Star Rail încă de la lansare, atras de „obiectele sale gratuite generoase” și de formatul său, despre care spune că este „mai potrivit pentru tablete și smartphone-uri” decât Genshin.
Piața jocurilor online din China este dominată de Tencent și NetEase, care au o cotă de piață de 50% și, respectiv, 20%, potrivit cercetării Goldman Sachs. Acest lucru este în contrast cu majoritatea celorlalte piețe mari de jocuri de noroc, unde marii editori dețin de obicei mai puțin de 10 procente din piață.
„Este prea devreme să spunem că miHoYo va depăși NetEase sau Tencent. Dar strategia lor de investiții și cercetarea și dezvoltarea au fost foarte reușite”, a declarat Chenyu Cui, analist senior de jocuri de noroc la firma de consultanță Omdia.
Succesul „Genshin Impact” se reflectă în popularitatea sa în rândul cosplayerilor care se îmbracă în personaje © Kai Dambach/ZUMA/Shutterstock
Popularitatea lui Genshin a subliniat, de asemenea, competitivitatea crescută a studiourilor de jocuri chinezești, care au dezvoltat jocuri cu atractivitate internațională pentru a combate încetinirea creșterii, restricțiile stricte ale cenzurii și o represiune de reglementare în țară.
Industria a suferit o lovitură majoră în urmă cu doi ani, când Beijingul a impus restricții severe asupra timpului pe care minorii îl pot petrece jucând jocuri online, după ce mass-media de stat le-a catalogat drept o formă de „opiu spiritual”. Tencent a raportat că timpul de joc al minorilor s-a prăbușit cu 96% în primul trimestru al acestui an, în comparație cu aceeași perioadă de acum trei ani.
Restricțiile de reglementare au dus la închiderea mai multor studiouri de jocuri mai mici, după ce autoritățile au încetat să mai elibereze noi licențe de jocuri de noroc timp de nouă luni. Chiar și marii operatori tradiționali și-au văzut veniturile din jocuri de noroc scăzând.
Beijingul a redeschis porțile pentru licențele de jocuri la sfârșitul anului trecut, susținând prețurile acțiunilor companiilor de jocuri de noroc. În urmă cu o săptămână, autoritățile de reglementare au emis licențe pentru 86 de jocuri, inclusiv un titlu de anime de luptă de la NetEase și un joc de „shooter la prima persoană” de la Tencent.
Persoanele din industrie și jucătorii spun că restricțiile privind conținutul au avut un efect mai puțin radical. Armele de foc, violența și fetele de anime buxom sunt încă permise în general, iar capacitatea dezvoltatorilor chinezi de jocuri de a crea titluri de succes la nivel mondial cu versiuni necenzurate nu este diminuată.
Un membru al echipei de jocuri Tencent a declarat că atenția intensificată a Beijingului asupra sectorului nu a „schimbat atât de mult conținutul jocurilor”.
„Suntem în continuare foarte concentrați pe experiența jocului. Am întărit restricțiile privind timpul de joc pentru tineri, dar nu există diferențe uriașe în ceea ce privește conținutul în sine”, au spus aceștia.
Dezvoltatorii și editorii de jocuri chinezi și-au crescut cota de piață din străinătate de la 14% în 2019 la 22% în 2022, potrivit Sensor Tower.
O parte din strategia Genshin Impact pentru a extinde cota de piață internațională a fost de a lansa actualizări la fiecare cinci sau șase săptămâni, oferind noi hărți, personaje și sarcini pentru a menține utilizatorii să revină și să cheltuiască bani. Prin contrast, majoritatea celorlalte titluri majore lansează de obicei pachete mari de expansiune la fiecare trei luni.
La nivel național, companiile de jocuri de noroc trebuie să găsească un echilibru între crearea de conținut care să treacă de restricțiile de cenzură ale Beijingului pentru a obține o licență de joc foarte apreciată și dezvoltarea de jocuri care să atragă jucătorul prin divertisment și atractivitate vizuală. Compromisul a însemnat ca studiourile să producă versiuni diluate ale jocurilor, spune Daniel Ahmad, analist senior la Niko Partners, companie de consultanță în domeniul jocurilor de noroc.
El citează exemplul modificărilor pentru jocul de luptă patriotic Peacekeeper Elite, în care sângele a fost transformat din roșu în verde și dimensiunea stropilor de sânge a fost redusă, în comparație cu versiunea internațională a jocului care l-a inspirat, PUBG Mobile de la Tencent. Majoritatea modificărilor pentru a liniști cenzorii trec însă în mare parte neobservate, a adăugat el, în afară de jucătorii hardcore.
Ma Ka spune că impactul aplicării mai stricte a regulilor de cenzură este clar cu Honkai: Star Rail. El a spus că Genshin Impact a încercat să atragă jucătorii de sex masculin cu „avatare feminine cu sâni mari și picioare sculptate în ciorapi negri”. În schimb, personajele lui Honkai nu „au trăsături fizice exagerate sau poartă ținute revelatoare”.
La fel ca mulți fani ai titlurilor miHoYo, acest lucru nu l-a descurajat să joace. „Nu am nevoie de conținut erotic sau violent în jocuri”, spune el. „Mă bucur doar de plăcerea de a juca.”
Sursa – www.ft.com