Alphabet Inc va raporta marți pentru prima dată costul și profitul operațional al activității sale Google Cloud, dezvăluiri despre care se preconizează că vor umbri vânzările record trimestriale globale pentru cea mai mare platformă de publicitate de pe internet.
Transparența marchează o piatră de hotar după ani de investiții agresive și vine în timp ce pandemia COVID-19 împinge mai multă muncă, cumpărături și divertisment online.
Acest lucru determină afacerea publicitară Google să fie dominantă asupra rivalilor Facebook Inc și Amazon.com Inc și, de asemenea, a creat o creștere a cererii pentru ambele părți ale activității cloud Google: servicii de calcul pentru retaileri și alte companii și suite de productivitate corporativă, inclusiv instrumente precum Gmail.
Analiștii JPMorgan & Chase Co, printre puținii care fac predicții despre Google Cloud, estimează marja de funcționare a unității în 2020 la 2%. Analiștii Bank of America estimează o pierdere din exploatare nespecificată.
Prin comparație, serviciile web Amazon, cel mai mare furnizor de cloud în funcție de vânzări, au înregistrat o marjă de operare în trimestrul trei de 30,5% și 3,5 miliarde de dolari venituri din exploatare.
Microsoft’s Azure, industria nr. 2, nu raportează cifre comparabile.
Google s-a preocupat serios de cloud în jurul anului 2016, la cinci ani după ce unitatea Amazon a devenit un monstru de peste miliarde de dolari. Dar unii analiști spun că Google ar putea fi gata să arate că investiția sa mare în personal și centre de date pentru a ajunge din urmă industria este în cele din urmă roditoare.
Costurile Alphabet au fost o preocupare din ce în ce mai mare pentru Wall Street, pe măsură ce creșterea vânzărilor din afacerea publicitară se aplatizează.
Compania a început să dezvăluie vânzările Cloud și YouTube acum un an. Alphabet a oferit o defalcare anuală detaliată pentru Cloud, cu trei ani în urmă.
Analiștii din Wall Street prognozează vânzări în cloud în trimestrul IV de 3,82 miliarde de dolari pentru Google, cu așteptări ca unitatea să depășească 13 miliarde de dolari în vânzări anuale, potrivit datelor Refinitiv.
Analiștii JPMorgan estimează că Google Cloud a cheltuit cu 40% mai mult în 2020 decât a făcut unitatea cloud Amazon în 2016, când a avut vânzări de aproximativ 12 miliarde de dolari. Cheltuielile Google reflectă o concurență mai mare, precum și furnizorii de cloud care se extind în tehnologii mai noi.
Analiștii se așteaptă ca afacerea publicitară Google să înregistreze 42,6 miliarde de dolari în vânzările din trimestrul IV, ducând astfel veniturile trimestriale totale ale Alphabet la 53 de miliarde de dolari. Asta ar lăsa Alphabet cu vânzări în 2020 de 179 miliarde dolari și profit de 11 miliarde dolari.