Guvernul britanic va publica joi un raport care recomandă acordarea de subvenții de stat pentru producția de combustibil pentru avioane cu emisii reduse de carbon, fabricat din deșeuri menajere.
Departamentul pentru Transporturi va publica raportul ca parte a unui pachet mai larg de politici propuse, dar miniștrii încă se târguiesc cu Trezoreria cu privire la amploarea subvențiilor, potrivit unor persoane apropiate de această chestiune.
Rishi Sunak, prim-ministru, va superviza joi o așa-numită „zi de securitate energetică” a guvernului, cu zeci de anunțuri politice și consultări care se ridică la aproximativ 1.000 de pagini.
Potrivit oficialilor, miniștrii au elaborat planuri pentru a finanța un nou organism nuclear numit Great British Nuclear, pentru a ușura dezvoltarea eoliană pe uscat și pentru a modifica taxa pe câștigurile excepționale ale companiilor de petrol și gaze.
Grant Shapps, secretarul de stat pentru energie, și-a manifestat intenția de a elimina taxele verzi din facturile de electricitate ale clienților și de a le include în impozitarea generală, precum și de a schimba modul în care sunt stabilite prețurile la electricitate.
Industria auto speră să se clarifice în privința unui controversat mandat de vânzare a vehiculelor electrice care va intra în vigoare anul viitor.
Executivii din sectorul auto au avertizat că, pentru a permite producătorilor să aibă timp să planifice, au nevoie de certitudine cât mai curând posibil cu privire la noile reguli care stipulează că o anumită proporție din vânzări trebuie să fie de vehicule electrice,
Oficialii au finalizat, de asemenea, o „strategie de finanțare ecologică” actualizată pentru a încuraja adoptarea de produse precum „obligațiunile verzi” – obligațiuni care finanțează proiecte care contribuie la reducerea emisiilor de carbon.
Cu toate acestea, unele dintre aceste politici au fost amânate până la sfârșitul acestui an, potrivit oficialilor.
Miniștrii sunt presați să elaboreze un nou plan „net zero” după ce versiunea lor anterioară a fost respinsă vara trecută de un judecător al Înaltei Curți pentru că nu era suficient de detaliată.
Ed Miliband, secretarul din umbră pentru energie, a declarat marți, într-un discurs, că guvernul nu face suficient pentru a concura cu recentul „Act de reducere a inflației” din SUA, care va canaliza sute de miliarde de dolari în industriile verzi din America.
În octombrie anul trecut, DfT l-a însărcinat pe Philip New, fostul director al BP Biofuels, să conducă o evaluare independentă a modului în care se poate construi o industrie a „combustibilului de aviație durabil” (SAF) în Marea Britanie.
Se așteaptă ca New să susțină argumentul industriei aviatice potrivit căruia sunt necesare subvenții financiare pentru producerea SAF, deoarece combustibilii mai curați sunt în prezent de aproximativ trei ori mai scumpi decât carburanții normali pentru avioane.
Dar, deși se așteaptă ca DfT să aprobe concluziile generale ale raportului, nu a primit încă aprobarea Trezoreriei pentru subvenții suplimentare, potrivit unor persoane familiare cu situația.
Aviația contribuie cu aproximativ 8% din emisiile de gaze cu efect de seră din Marea Britanie, iar obiectivele de zero net ale industriei se bazează în mare măsură pe utilizarea combustibililor de aviație sustenabili pentru a decarboniza zborurile.
Companiile aeriene consideră că o formă de mecanism de stabilitate a prețurilor, care ar conveni un preț fix pentru combustibil subscris de guvern, este crucială pentru a stimula mai multe investiții.
Marea Britanie a anunțat subvenții în valoare de 165 de milioane de lire sterline și un mandat care ar impune ca cel puțin 10% din combustibilul pentru avioane din Marea Britanie – o cantitate estimată la 1,5 miliarde de litri – să fie produs din „surse durabile” până în 2030.
Dar directorii din industrie și-au exprimat îngrijorarea că UE și administrația Biden din SUA au mers mai departe cu stimulente în jurul combustibililor sustenabili.
Shai Weiss, directorul executiv al companiei aeriene Virgin Atlantic, a declarat pentru FT în decembrie că sprijinul guvernului britanic a fost „o picătură în ocean” în comparație cu banii cheltuiți în SUA.
Sursa – www.ft.com