Uniunea Europeană ar trebui să stabilească obiective obligatorii pentru un milion de puncte de încărcare publice pentru vehicule electrice până în 2024 și trei milioane până în 2029, pentru a oferi consumatorilor încrederea de a trece la noua tehnologie, a declarat joi lobby-ul auto din regiune.
Într-o scrisoare comună adresată consumatorilor și grupurilor de transport durabil, Asociația Producătorilor de Automobile Europene (ACEA) a declarat la Bruxelles că obiectivele ferme vor ajuta producătorii de automobile și operatorii de rețele electrice să planifice în avans.
„Comisia UE trebuie să ia rapid măsuri și să stabilească obiective obligatorii pentru creșterea infrastructurii de încărcare în statele membre”, a declarat președintele ACEA, Oliver Zipse, care este și director executiv al producătorului auto german BMW.
„În caz contrar, chiar și obiectivele actuale de reducere în lupta împotriva schimbărilor climatice sunt expuse riscului”, a spus el.
Vânzările de vehicule electrice (EV) au câștigat recent un avânt pe măsură ce cele ale mașinilor cu motoare cu combustie au căzut în timpul blocării în criza coronavirusului.
Producătorii de automobile lansează noi modele de vehicule electrice pentru a respecta normele UE mai stricte privind emisiile și mai multe guverne au introdus subvenții pentru vehicule electrice ca parte a programelor de recuperare a pandemiei.
Cu toate acestea, lansarea stațiilor de încărcare publice, pentru a completa tarifarea la locul de muncă și la domiciliu, a fost lentă și există mai multe tarife și metode de plată.
Cifrele din industrie arată că UE a avut 224.538 de puncte de încărcare publice în 2020.
Scrisoarea, semnată și de lobby-ul consumatorilor BEUC și de grupul de transporturi și mediu (T&E), a îndemnat Comisia să creeze standarde comune.
De asemenea, ar trebui să stabilească un obiectiv pentru aproximativ 1.000 de stații de hidrogen până în 2029, se menționează în scrisoare.
Guvernul german a convenit miercuri un proiect de lege care vizează 1.000 de stații de încărcare rapidă lângă autostrăzi până la sfârșitul anului 2023. Se așteaptă să cheltuiască 2 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari).