În ce domenii merită să îți faci un magazin online

Sursa foto: gomag.ro

Într-o piață ce depășește 5.6 miliarde de euro și crește pe zi ce trece, e loc pentru toată lumea. 

După o perioadă care ne-a dat peste cap viețile și comportamentele de cumpărare, orientându-le spre online, nu e de mirare că statisticile despre comerțul electronic arată din ce în ce mai bine.

Online se poate vinde orice. Mai ales că există materiale, cursuri și ghiduri pentru o mulțime de domenii de afaceri.

Iar tehnologia e la un click distanță, cu platforme de eCommerce care îți permit să ai un magazin online în mai puțin de 30 minute – cum este Gomag, și fără să ai nevoie neapărat de experiență.

E o piață fascinantă. 

Însă succesul nu e atins de toată lumea. 

Unul dintre factorii ce determină reușita e chiar domeniul în care oamenii aleg să își deschidă magazine online.

Acolo unde e competiția prea mare e riscant să intri, pentru că nu vrei să ajungi să te bați în prețuri. Iar acolo unde nu e nimeni, știi că e foarte posibil să nu existe suficientă cerere pe piață pentru produsele respective.

Totuși, statisticile și analizele ne arată câteva domenii populare în care există cerere continuă, sau a apărut cerere datorită schimbărilor comportamentele din ultimul an.

Magazin online cu îmbrăcăminte și accesorii

Industria fashion și accesorii a fost și este în continuare în topul nișelor populare online. Deși există o anumită reticență când cumperi haine online  – dacă nu se potrivește mărimea? Dacă…?

Dar transparența magazinelor existente și cadrul legal mai precis (dreptul de retur în 14 zile), a încurajat apetitul românilor pentru haine, încălțăminte, bijuterii și accesorii online.

Fashion-ul merge foarte bine pentru că oamenii sunt conștienți că au la dispoziție o mulțime de modele pe care nu au cum să le găsească local. E mai comod să frunzărească un catalog de haine online, în loc să îi apuce febra musculară de la alergătura prin magazinele fizice.

Așa că aici există o oportunitate. Se pot deschide magazine generale, magazine pentru pasionații de un anumit stil vestimentar, accesorii pentru diverse ocazii sau interese (personaje, haine cu mesaj, hobby-uri).

Pont! Pentru fashion funcționează extrem de bine marketing-ul cu social media și reclamele vizuale – fotografii și video-uri.

Magazin online cu produse pentru casă și grădină

Produsele pentru interior au avut un val uriaș în 2020 și continuă, cu o ușoară scădere. Și adevărul e că tipul de produse home & deco pe care le poți vinde online sunt extrem de variate.

Pot fi decorațiuni, mobilier, echipamente sanitare, tot felul de instalații, veselă, electrocasnice, lămpi, produse și accesorii electrice, ustensile de gătit, scule și unelte, prosoape și lenjerii, hamace, plante…

Acest domeniu are jucători de top care apar prima dată în mintea clienților, mai ales că au locații în aproape toată țară. 

Așa că dacă vrei să intri pe nișă, trebuie să te gândești serios cum te vei diferenția – ce vei oferi mai bun, astfel încât să convingi clienții să cumpere online, în loc să urce în mașină și să meargă până la periferia orașului.

Magazin online cu produse pentru sport și outdoor

Avem o poftă uriașă să ieșim afară, să călătorim. Orice, numai să nu mai stăm în casă.

Prin urmare, creșterea cererii pentru produse sport și outdoor nu mai uimește pe nimeni.

Dacă vrei un magazin online în această industrie, te poți orienta spre o mulțime de tipuri de produse: de la echipament pentru diverse sporturi, până la articole pentru camping, pescuit, trotinete, biciclete, protecții, produse pentru plajă, sticle de apă și așa mai departe.

Magazinul poate fi specializat chiar și pe un anumit tip de produs, cu accesorii necesare pentru recomandări, pentru creșterea valorii coșului de cumpărături.

Magazin online cu produse de frumusețe

Un alt domeniu cu cerere recurentă în piață este industria produselor de frumusețe: cosmetice, make-up, parfumuri, produse pentru igienă.

Există deja o cultură a brandurilor, pe care oamenii le caută direct în motoarele de căutare – acestea sunt și căutările cu intenție de cumpărare, față de cuvintele generice (paletă de farduri, de exemplu).

Ca orice altă nișă populară, succesul unui business de frumusețe stă în diferențiere – ce alegi să oferi diferit sau în plus față de ceilalți jucători din piață. Care au deja experiență, sunt cunoscuți și, în plus, sunt mulți.

Acum, că știi care sunt cele mai populare domenii, nu te lăsa purtat de val. Decide tipul de produse pe care să le vinzi online ținând cont de pasiunile și cunoștințele pe care le ai deja față de un anumit domeniu. 

Vezi ghiduri și materiale specifice pentru diverse domenii de afaceri în parte, pentru a avea o privire de ansamblu înainte de a lua hotărârea finală.

Și folosește-te de ideile de marketing și business din ghiduri pentru a-ți stabili planul de afacere, planul de promovare și atragere a clienților tăi.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata