Senatorul american antitrust de top declară că știrile Apple AirTags sunt „la timpul potrivit”

Senatorul american Amy Klobuchar, cel mai înalt democrat din Senat pe probleme antitrust, a declarat că anunțul Apple că va introduce dispozitivul de urmărire AirTag a fost „oportun”, întrucât este genul de conduită pe care comisia sa intenționează să o discute la o ședință în această săptămână.

Apple Inc a anunțat că va începe să vândă AirTag-uri, care pot fi atașate la articole precum cheile mașinii pentru a ajuta utilizatorii să le găsească atunci când sunt rătăcite. Miscarea pune Apple în competiție directă cu Tile, care vinde un dispozitiv de urmărire similar de mai bine de un deceniu.

La ședință va depune mărturie șeful conformității Apple, Kyle Andeer, precum și Kirsten Daru, consilier general pentru Tile.

„Este oportun, dat fiind faptul că acesta este tipul de conduită despre care vom vorbi la ședință”, a spus Klobuchar, adăugând că criticile aduse magazinelor de aplicații Apple și Google nu au primit controlul pe care îl meritau. „S-a concentrat un pic mai puțin pe acest lucru decât cred că trebuia să fie.”

Apple a declarat că AirTag-urile sale reprezintă o creștere a aplicației sale „FindMy”, care este utilizată pentru localizarea dispozitivelor Apple pierdute și pentru a partaja locațiile utilizatorilor și a fost introdusă în 2010, înainte de înființarea lui Tile. Apple, luna trecută, și-a deschis sistemul de operare pentru urmăritori de articole de la terți și a spus că Chipolo, un startup care concurează atât cu Tile, cât și cu noile AirTags de la Apple, folosește sistemul.

„Am adoptat întotdeauna concurența ca fiind cea mai bună modalitate de a genera experiențe extraordinare pentru clienții noștri și am muncit din greu pentru a construi o platformă în iOS care să permită dezvoltatorilor terți să prospere”, a spus Apple într-un comunicat.

Dar Darul lui Tile intenționează să depună mărturie că programul FindMy de la Apple nu este o soluție pro-concurențială pentru preocupările lui Tile, deoarece ar forța Tile să renunțe la propria aplicație pentru utilizatorii de iPhone.

„Programul FindMy ține ostatice datele de locație critice pentru a constrânge dezvoltatorii precum Tile să abandoneze aplicațiile și rețelele noastre. Îi privește pe clienți de alegere și ne întrerupe interoperabilitatea cu Android”, intenționează să spună Daru.
Alții aflați pe lista martorilor sunt directorul principal al afacerilor guvernamentale Google, Wilson White, directorul juridic Spotify, Horacio Gutierrez, și directorul juridic al grupului Match, Jared Sine.

Producătorii de aplicații, cum ar fi serviciul de streaming de muzică Spotify și firma de servicii de întâlniri Match, care deține aplicația Tinder, s-au plâns de mult timp că distribuirea obligatorie a veniturilor și regulile stricte de includere stabilite de App Store-ul Apple pentru iPhone-uri și iPad-uri, împreună cu magazinul Play Google pentru dispozitive Android, reprezintă  comportamentul anticompetitiv.

În mărturia sa, Match’s Sine este de așteptat să susțină că atât Google, cât și Apple au un procent ridicat  de 30% din orice tranzacție digitală, crescând prețurile pentru consumatori.

Match plătește taxe de aproape 500 de milioane de dolari anual către magazinul de aplicații, cea mai mare cheltuială a companiei, intenționează să spună Sine. Sine plănuiește, de asemenea, în mărturie că Apple a forțat T-Mobile să pună capăt unei promoții pe care plănuise să o ofere cu coduri de reducere clienților Tinder în 2019, deoarece Apple a decis că promoția a încălcat regulile sale despre a le spune clienților cum să plătească pentru aplicații în afara sistemelor de plată proprietare Apple.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata