Peste trei sferturi din oamenii din Marea Britanie fac acum cel puțin o parte din cumpărături online, conform lanțului de supermarketuri Waitrose.
Acesta a spus că, creșterea cumpărăturilor online din supermarketuri din cauza coronavirusului a fost „un episod ce amintește de escalarea Everestului”.
Cercetări separate sugerează că aproape jumătate din consumatori consideră că obiceiurile lor de cumpărături se vor schimba permanent din cauza crizei.
Retail Economics a spus că mulți comercianți de retail nu prea au reușit să se adapteze.
Blocajul cauzat de coronavirus care a început în martie a înregistrat o creștere masivă a cererii de livrări alimentare online, deoarece oamenii căutau să reducă la minimum călătoriile în supermarketuri.
Waitrose a chestionat 2.000 de oameni în Marea Britanie și a constatat că 77% fac acum cel puțin o parte din cumpărături online, în comparație cu 61%, în anul precedent.
Tendințe de cumpărături
Cea mai mare schimbare către cumpărăturile de supermarket-uri online a fost în grupul de vârstă de peste 55 de ani, unde de obicei, cumpărăturile online abia aveau loc.
Cu toate acestea, s-a înregistrat o creștere semnificativă și în rândul persoanelor între 35 și 44 de ani, cu 32% acum făcând cel puțin o comandă de cumpărături online, în fiecare săptămână.
Potrivit Waitrose, cumpărăturile online deveneau mai frecvente înainte de începerea crizei, dar pandemia accelerase tendința.
Lanțul de supermarketuri, care sunt comercializate online prin Ocado, a declarat că se aștepta ca trecerea să devină permanentă.
„Pentru că, cumpărăturile online devin rapid o obișnuință – aceste schimbări sunt ireversibile”, a declarat directorul executiv Waitrose & Partners, James Bailey.
„Ritm înfricoșător”
O cercetare separată realizată de Retail Economics, în numele firmei tehnologice O2, a constatat că aproape jumătate dintre consumatori consideră că pandemia va avea un efect permanent asupra modului de cumpărare.
„Comportamentul consumatorilor evoluează într-un ritm înspăimântător, iar cea mai mare provocare pentru retaileri este să îndeplinească, dacă nu depășește, așteptările clienților”, a declarat șeful de Retail Economie, Richard Lim.
Firma de cercetare a declarat că mulți retaileri s-au străduit să răspundă cererii online în timpul blocării, „pe măsură ce concurența s-a redus și multe unități și-au închis ușile”.
Acesta a spus că accelerarea bruscă a cumpărăturilor online „va continua să fie cea mai mare amenințare pentru retaileri”, deoarece cei care nu țin pasul ar putea fi lăsați în urmă.
Retailerii au spus înainte că pandemia ar putea face trecerea la cumpărăturile online permanent.
În iunie, Ocado a spus că blocajul cauzat de coronavirus a dus la o „reconturare permanentă” a retailerilor.