Ocado din Marea Britanie ridică din nou perspectivele privind câștigurile în urma unei tranzacții puternice

236

Supermarketul online britanic Ocado Group și-a ridicat joi previziunile de câștiguri anuale pentru a doua oară în două luni, deoarece pandemia COVID-19 a continuat să genereze o cerere uriașă de livrare la domiciliu.

Ocado prognozează câștiguri înainte de dobânzi, impozite și amortizare (EBITDA) de „peste 70 de milioane de lire sterline” (93 milioane de dolari) față de o prognoză anterioară de „peste 60 de milioane de lire sterline”.

EBITDA în 2018-19 a fost de 43,3 milioane de lire sterline. Grupul, ale cărui acțiuni au crescut cu 82% în acest an, a declarat că veniturile din joint-venture-ul său de retail cu Marks & Spencer au crescut cu 34,9%, până la 579,6 milioane de lire sterline în al patrulea trimestru până pe 29 noiembrie.

Citeste si:  Astronauţii nu dorm suficient şi recurg frecvent la somnifere în timpul zborurilor spaţiale

Creșterea s-a moderat de la 52% în al treilea trimestru, despre care Ocado a spus că reflectă sezonalitatea trimestrului. Comenzile medii pe săptămână au crescut cu 3% la 360.000, iar prețul mediu al comenzilor a fost de 133 de lire sterline. În septembrie, societatea Ocado Retail a trecut de la utilizarea produselor Waitrose la produse M&S.

„Clienții continuă să îmbrățișeze întreaga gamă de M&S cu cele mai mari linii de vânzare provenind din elementele esențiale de zi cu zi din categoriile de M&S fresh”, a spus Ocado. Ocado a declarat că, creșterea vânzărilor și a câștigurilor în exercițiul financiar 2020-21 va fi determinată de măsura în care va reveni la o săptămână de tranzacționare „normalizată” și când va crește capacitatea suplimentară planificată.

Planifică deschiderea a trei noi depozite în 2021, ceea ce va oferi în cele din urmă o capacitate cu 40% mai mare. Modelul de îndeplinire centralizat al grupului și-a restricționat capacitatea de a-și crește rapid capacitatea în timpul pandemiei.

În schimb, marile patru băcănici din Marea Britanie – liderul de piață Tesco, Sainsbury’s, Asda și Morrisons – au fost capabili să își adapteze rapid modelele preponderent de magazin pentru a crește capacitatea, permițându-le să ofere o creștere mai rapidă și să câștige cota de pe piața online. Cumpărăturile online de produse alimentare și-au dublat cota de piață din Marea Britanie la aproape 14% de la începutul pandemiei, iar Ocado consideră că ar putea ajunge la 30% în următorii câțiva ani.

Sursa: reuters
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata