Câștigurile McDonald’s ratează estimările pe măsură ce blocajele europene reduc vânzările

McDonald’s Corp a ratat joi estimările Wall Street pentru profit și venituri trimestriale, întrucât a doua rundă de blocaje în anumite părți ale Europei i-a afectat afacerea și a contracarat creșterea vânzărilor lanțului de hamburgeri pe piața SUA.

Mai multe țări europene au anunțat restricții dure, deoarece criza sănătății a scăpat de sub control la sfârșitul anului trecut, adăugându-se la necazurile industriei de restaurante, care deja se îndepărta de impactul pandemiei pentru o mare parte a anului.

McDonald’s a declarat că restricțiile au un impact asupra piețelor din străinătate, în special a celor cu mai puține locații de tip drive-thru și că se așteaptă ca unele dintre ele să rămână atât timp cât controlul pandemiei asupra lumii va continua.

Citeste si:  Acțiuni la bursă care fac cele mai mari mișcări: Tesla, Boeing, McDonald’s și alte companii

Vânzările comparabile din al patrulea trimestru pentru segmentul piețelor internaționale ale lanțului de restaurante au scăzut cu 7,4% în al patrulea trimestru, în mare parte din cauza slăbiciunii din Franța, Germania, Italia și Spania, unde criza sănătății a fost mai intensă.

Analiștii au prognozat o scădere de 5,03% pentru segment, conform datelor IBES de la Refinitiv.

Cu toate acestea, vânzările comparabile în Statele Unite au crescut cu 5,5%, o îmbunătățire față de trimestrul anterior și mai bună decât estimarea de creștere cu 5,15%, întrucât compania s-a bazat pe drive-thrus și pe colaborarea celebrităților, inclusiv lansarea publicului favorit Travis Scott Meal, pentru a-și conduce afacerea.

Citeste si:  România, unul dintre cei mai fideli aliaţi ai SUA

În general, vânzările comparabile globale au scăzut cu 1,3% pentru trimestrul încheiat la 31 decembrie, mai bine decât scăderea anticipată de 1,46%.

Veniturile totale au scăzut cu 2,1% la 5,31 miliarde de dolari, lipsind estimarea de 5,37 miliarde de dolari.

Venitul net a scăzut cu 12,4%, până la 1,38 miliarde de dolari.

Cu excepția articolelor unice, compania a câștigat 1,70 dolari pe acțiune, ratând estimarea medie a analistului cu 8 cenți.

Acțiunile celui mai mare lanț de fast-food din lume au scăzut cu aproximativ 1% la tranzacționare înainte de deschidere.

Sursa: Reuters
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata