Ce recuperare? Comercianții cu amănuntul de haine reduc comenzile în timp ce fabricile se luptă pentru a supraviețui

Comercianții cu amănuntul de articole de îmbrăcăminte din Europa și America stau cu inventar în exces și reduc comenzile de primăvară. Agenții de aprovizionare se confruntă cu plăți întârziate. Fabricile de confecții din Bangladesh sunt în pauză.

Industria globală a îmbrăcămintei, care se îndepărtează de un an crunt 2020, își vede speranțele de recuperare străpunse de un nou val de blocaje COVID-19 și de lansări de vaccinuri naționale neuniforme.

Unii mari comercianți cu amănuntul încă au la vânzare hainele de anul trecut, care ar fi fost vândute în vremuri normale. Lanțul britanic Primark, de exemplu, a declarat pentru Reuters că adăpostește aproximativ 150 de milioane de lire sterline (205 milioane de dolari) în stocul primăvară / vară 2020 și 200 de milioane de lire sterline din toamnă / iarnă.

Într-o indicație a amplorii restanței, consultanța McKinsey spune că valoarea îmbrăcămintei nevândute la nivel mondial, în magazine și depozite, variază între 140-160 miliarde de euro (168-192 miliarde de dolari) – mai mult decât dublul nivelurilor normale.

Marea Britanie Marks & Spencer și germanul Hugo Boss au declarat că au făcut comenzi mai mici decât de obicei pentru colecția de primăvară din acest an.

Comercianții cu amănuntul păstrează volume mici și termenele limită, potrivit Ron Frasch, fost președinte la Saks Fifth Avenue, care este acum partener operativ la firma de capital privat Castanea Partners, care lucrează cu o serie de mărci de îmbrăcăminte.

„Majoritatea mărcilor de acum sunt destul de stricte în ceea ce privește transportul, iar factorii sunt foarte stricți. Cred că toată lumea a fost foarte conservatoare în ceea ce privește achizițiile ”, a spus el. „Știu că mulți au plătit greu. Asta este sigur.”

Citeste si:  Over 65 million euros invested in infrastructure projects in tourism

Într-adevăr, agentul de aprovizionare din Hong Kong, Li & Fung, care administrează peste 10.000 de fabrici în 50 de țări pentru comercianții cu amănuntul, inclusiv jucători globali, a declarat pentru Reuters că unii comercianți au solicitat condiții de plată ulterioare, dar au refuzat să ofere detalii.

În consecință, greutatea curge către marile centre de producție a confecțiilor precum Bangladesh, ale căror economii se bazează pe exporturile de textile. Fabricile se luptă să rămână deschise.

Cincizeci de fabrici chestionate de Asociația producătorilor și exportatorilor de articole de îmbrăcăminte din Bangladesh au declarat că au primit cu 30% mai puține comenzi decât de obicei în acest sezon, întrucât blocările dinaintea Crăciunului în marea parte a Europei, urmate de o altă reducere în ianuarie, au lovit afacerile lor.
„Comenzile sosesc de obicei cu trei luni înainte. Dar nu există comenzi pentru luna martie ”, a declarat proprietarul fabricii din Dhaka, Shahidullah Azim, ai cărui clienți includ retaileri nord-americani și europeni.

„Operăm la 25% din capacitate. Am câteva ordine de a conduce fabrica până în februarie. După aceea, nu știu ce ne va rezerva viitorul. Este dificil de spus cum vom supraviețui “.

Miran Ali, care reprezintă Star Network, o alianță a producătorilor din șase țări asiatice, și el însuși deține patru fabrici în Bangladesh, se confruntă cu probleme similare.

„În acest moment, ar fi trebuit să fiu complet plin până cel puțin în martie și să mă uit la o cantitate sănătoasă pentru toamna / iarna care intră deja. Peste tot, acest lucru se întâmplă lent ”, a declarat el pentru Reuters din capitala Dhaka.

Citeste si:  Japanese companies condition investments in Romania by developemnt of infrastructure

„Brandurile cumpără în cantitate mai mică de la mai puțini oameni.”

Asif Ashraf, un alt proprietar de fabrică din Dhaka, care confecționează haine pentru comercianții cu amănuntul la nivel mondial, a declarat că este greu de adaptat. „Am produs țesătura și suntem gata să coasem articolele de îmbrăcăminte, dar apoi spun că ordinul este în așteptare.”

În vreme ce închiderile magazinelor amenință să fie repetate în vară, unii comercianți cu amănuntul încearcă să vândă cât mai mult din stocul excesiv posibil înainte de a plasa noi comenzi, a declarat pentru Reuters firma Parker Lane Group.

CEO-ul Raffy Kassardjian a declarat că afacerea sa a trecut de la procesarea în medie a 1,5 milioane de articole de îmbrăcăminte în exces pe lună la peste 4 milioane în ianuarie, cea mai aglomerată lună a sa.

Anul trecut a fost dur pentru industria confecțiilor, care a văzut vânzările scăzând cu aproximativ 17% față de 2019, potrivit Euromonitor. Iar viitorul este incert.

Estimările pentru 2021 variază de la prognozele pesimiste ale unei scăderi de 15% a vânzărilor de la McKinsey la o recuperare de 11% de la Euromonitor.

„Dacă vrei să știi ce face marele public britanic – poartă din nou pijamale”, a declarat luna trecută CEO-ul lui Marks & Spencer, Steve Rowe, în timp ce Hugo Boss a făcut aluzie la același fenomen, spunând că „a simplificat gama noastră de îmbrăcăminte clasică de afaceri și a extins gama de îmbrăcăminte casual ”.

Dar acesta este un confort mic pentru unii proprietari de fabrici.

„Cererea de pijamale este la un nivel maxim în viață”, a recunoscut Ali din Dhaka. „Dar nu toată lumea poate face pijamale!”

Sursa: Reuters
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata