Hyundai, Kia spun că afacerea Apple a fost acum stopată, iar 8.5 miliarde de dolari au șters valoarea de piață

Foto: hyundaimotorgroup.com

Hyundai Motor Co din Coreea de Sud a declarat luni că nu se află acum în discuții cu Apple Inc privind mașinile electrice autonome, la doar o lună după ce a confirmat discuțiile în stadiu incipient cu gigantul tehnologic, trimițând acțiunile producătorului auto în scădere.
Ștergându-și valoarea de piață de 3 miliarde de dolari, acțiunile Hyundai au scăzut cu 6,2%. Acțiunile filialei sale Kia Corp, care a fost inclusă în rapoartele mass-media locale ca probabil partener operațional pentru Apple, a scăzut cu 15% – o valoare de 5,5 miliarde de dolari.

“Primim cereri de cooperare în dezvoltarea comună a vehiculelor electrice autonome de la diverse companii, dar acestea se află într-un stadiu incipient și nu s-a decis nimic”, au declarat producătorii de automobile luni, în conformitate cu normele pieței bursiere care necesită actualizări periodice pentru investitori cu privire la zvonurile de pe piață.

„Nu purtăm discuții cu Apple despre dezvoltarea vehiculelor autonome.”

Acțiunile Kia au crescut cu 61% de când Hyundai a confirmat inițial un raport al mass-mediei locale la începutul lunii ianuarie că Apple și Hyundai erau în discuții pentru a dezvolta vehicule electrice autonome până în 2027 și pentru a dezvolta baterii în fabricile americane operate fie de Hyundai, fie de Kia.

„Apple și Hyundai sunt în discuție, dar, așa cum este în faza incipientă, nu s-a decis nimic”, a spus Hyundai, înainte de a publica declarațiile ulterioare care au eliminat toate mențiunile despre Apple, dar a spus că Hyundai primea cereri de cooperare cu mașinile electrice de la părți, nu identifica.
Recent, săptămâna trecută, mass-media, inclusiv CNBC, au raportat că un acord era aproape de finalizare. Un raport din Coreea de Sud a declarat că cele două companii ar trebui să semneze acordul pe 17 februarie.

Citeste si:  Razboiul brevetelor dintre Apple si Nokia se incheie

Hyundai este cunoscut în mod tradițional pentru reticența sa de a lucra cu cei din afară, realizând motoare, transmisii și chiar propriul său oțel într-un lanț de aprovizionare integrat pe verticală ca al doilea conglomerat din Coreea de Sud.
Deși acțiunile Kia și Hyundai au crescut la auzirea discuțiilor, opoziția internă față de a deveni producător de contracte Apple a fost considerabilă, potrivit oamenilor familiarizați cu această chestiune.

„Ne gândim cum să o facem, dacă este bine să o facem sau nu”, a declarat pentru Reuters un executiv de la Hyundai, care a luat cunoștință de discuțiile interne privind legătura. „Nu suntem o companie care produce mașini pentru alții”, a spus el, vorbind cu condiția anonimatului.

Apple și Hyundai au început prima oară discuții despre un parteneriat auto în 2018, a declarat pentru Reuters o altă persoană familiarizată cu problema. Însă progresul a fost împiedicat de reticența producătorului de automobile sud-coreean în ceea ce privește lucrul cu cei din afară, a spus persoana respectivă.
Reuters a raportat în decembrie că Apple avansează cu tehnologia auto autonomă și își propune să producă un vehicul de pasageri care ar putea include propria sa tehnologie de baterie revoluționară încă din 2024.

Citeste si:  Nokia a plătit milioane de euro pentru a proteja codul sursă al sistemului de operare Symbian

Apple, despre care se știe că ține planurile de produse ascunse, nu a recunoscut niciodată discuțiile cu producătorul auto despre construirea de vehicule și nu a fost disponibil imediat pentru comentarii în afara programului de lucru din Statele Unite.

Analiștii au spus că discuțiile s-ar fi putut încheia după ce planul a fost aflat de către mass-media sau din cauza unei posibile insistențe a Apple că rolul Hyundai în orice legătură ar fi cel al unui producător de echipamente, mai degrabă decât un partener strategic.

„Cu numeroase rapoarte de știri despre discuțiile dintre cele două companii, care ar fi trebuit ținute la acorduri de nedivulgare, ar fi fost incomod”, a declarat Kwon Soon-woo, analist la SK Securities.

Kevin Yoo, analist la eBEST Investment & Securities, a declarat: „Se pare clar că Hyundai Motor Group nu a fost prea mulțumit de relațiile cu Apple … Au arătat clar că nu vor să fie tratați doar ca furnizor Apple sau producător.”

Sursa: Reuters
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close
Consent management powered by Real Cookie Banner