Marca principală Volkswagen accelerează trecerea la electricitate

Volkswagen dorește ca vehiculele electrice să reprezinte majoritatea vânzărilor europene pentru marca sa de bază până în 2030, a declarat cel mai recent producător de automobile care a accelerat trecerea către modelele alimentate cu baterii.
Se așteaptă ca vehiculele complet electrice să reprezinte peste 70% din vânzările totale de vehicule europene până în 2030, comparativ cu obiectivul anterior de 35%, a declarat cel de-al doilea producător auto din lume, care și-a dezvăluit strategia „Accelerate”.

„Cu Accelerate creștem viteza pe drumul nostru către un viitor digital”, a spus Ralf Brandstaetter, care conduce marca Volkswagen și, de asemenea, face parte din consiliul de administrație al grupului.

„În următorii ani, vom schimba Volkswagen ca niciodată”, a adăugat el, spunând că integrarea funcțiilor de date și software în mașini ar deschide noi surse de venit.
Provocată de Apple, Google și Amazon, Volkswagen intenționează, de asemenea, să ofere vehicule cu conducere automată și dorește să dezvolte singure sisteme de operare – inima viitoarelor mașini electrice – pentru a încasa modele de afaceri bazate pe date.

Citeste si:  Muncitorii Kia Motors din Coreea de Sud vor organiza o grevă parțială pentru salarii, planuri EV

„Dacă puneți asta în mâinile unei terțe părți, nu mai puteți dezvolta singur aceste modele de afaceri”, a spus Brandstaetter.

Volkswagen a alocat în jur de 16 miliarde de euro (19 miliarde de dolari) pentru investiții în viitoarele tendințe de e-mobilitate, hibridizare și digitalizare până în 2025.

Grupul a rămas în urmă cu privire la electrificare până când a recunoscut în 2015 că a înșelat testele de emisii de motorină din SUA și a trebuit să facă față noilor cote chinezești pentru vehiculele electrice.

Acest lucru a determinat o trecere strategică la tehnologia cu emisii zero și auto-conducere și are acum unul dintre cele mai ambițioase programe din industrie.

Producătorii de automobile se luptă, de asemenea, pentru a dezvolta vehicule electrice pentru a îndeplini obiectivele mai stricte de emisii de CO2 din Europa, iar săptămâna aceasta Volvo s-a alăturat unui număr tot mai mare de producători de automobile, urmărind o linie complet electrică până în 2030.
Stellantis, produsul fuziunii dintre Fiat Chrysler și PSA, intenționează să aibă versiuni complet electrice sau hibride ale tuturor vehiculelor sale disponibile în Europa până în 2025.

Citeste si:  Hidroelectrica riscă să intre din nou în insolvenţă, din cauza unui ordin al ANRE

În China și Statele Unite, Volkswagen se așteaptă ca ponderea vehiculelor complet electrice pe care le vinde să crească până la 50% până în 2030, a spus marca, cu scopul de a-i îndepărta pe rivali, inclusiv Tesla, pentru a deveni liderul mondial în producția de vehicule electrice.

„Dintre toți producătorii importanți, Volkswagen are cele mai mari șanse de a câștiga cursa. În timp ce concurenții sunt încă în mijlocul transformării electrice, facem pași mari spre transformarea digitală ”, a spus Brandstaetter.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner