Remorcherele încă se luptă să elibereze nava care blochează Canalul Suez

Echipele de salvare ale Canalului Suez alternau duminică între dragare și remorcare pentru a disloca o navă de containere masivă care blochează calea navigabilă aglomerată, în timp ce două surse au spus că eforturile au fost complicate de stânca de sub prova navei.
Remorcherele care lucrează pentru a disloca nava eșuată au mutat până acum 27.000 de metri cubi de nisip, la o adâncime de 18 metri (19,7 yarzi), iar eforturile ar continua în funcție de condițiile vântului și de maree, a declarat Autoritatea Canalului Suez (SCA).

Președintele egiptean Abdel Fattah al-Sisi a ordonat pregătirile pentru posibila îndepărtare a unora dintre cele 18.300 de containere ale navei, a declarat președintele SCA, Osama Rabie, pentru Extra News.

Orice operațiune de ușurare a încărcăturii navei nu va începe înainte de luni, a declarat o sursă SCA, în timp ce echipele de salvare încearcă să profite de maree înainte de a se retrage săptămâna viitoare pentru a manevra nava liberă.

Cea mai mare lungime de 400 de metri (430 de metri) s-a blocat în diagonală pe o secțiune sudică a canalului cu vânturi puternice în urmă cu mai mult de cinci zile, oprind traficul maritim pe una dintre cele mai aglomerate căi navigabile din lume.

Cel puțin 369 de bărci așteaptă să tranziteze canalul, a spus Rabie, incluzând zeci de nave containere, vase de transport în vrac, nave petroliere și nave de gaze naturale lichefiate (GNL) sau nave de gaze lichefiate din petrol (GPL).

Citeste si:  Israelienii şi palestinienii în pragul unui nou proces de pace

Transportatorilor afectați de blocaj li se pot oferi reduceri, a spus Rabie, adăugând că este de părere că investigațiile ar arăta că nu canalul este responsabil pentru legarea la pământ a Ever Date, una dintre cele mai mari nave de containere din lume.

Muncitorii de salvare de la SCA și o echipă de la firma olandeză Smit Salvage au cântărit cât de multă putere de tragere pot folosi pe navă fără a risca daune și dacă o anumită marfă va trebui îndepărtată cu macaraua pentru a o retrograda.

Experții au avertizat că un astfel de proces ar putea fi complex și lung. Rabie a spus că speră că nu va fi necesar, dar că Egiptul va primi oferte de asistență internațională dacă va trece la această strategie.

Un tanc de balast de la prova navei a fost deteriorat, iar nava va trebui inspectată odată ce va fi eliberată, au spus două persoane familiarizate cu operațiunea de salvare.
„Există indicatori pozitivi de ieri și de alaltăieri”, a declarat Rabie pentru televiziunea de stat egipteană.

„Cârma nu se mișca și acum se mișcă, elica funcționează acum, nu exista apă sub arc, iar acum există apă sub el, iar ieri a existat o abatere de 4 metri în arc și în pupa. ”

Cu toate acestea, două surse SCA au declarat pentru Reuters că o masă de piatră a fost găsită la prova navei, complicând eforturile de salvare.

Citeste si:  Începe investigația asupra modului în care nava a rămas blocată pe Canalul Suez

Din dragajul făcut până acum nu era încă clar dacă nava a fost blocată pe nisip moale, nisip compact sau lut, ceea ce va determina cât de ușor se poate deplasa liber, a declarat un oficial implicat în operațiunea de salvare.

Se așteaptă să sosească încă două remorchere puternice până luni. „Credem că de asta veți avea nevoie în ceea ce privește puterea calului … pentru a avea o încercare decentă, o șansă decentă de a încerca să o pluteți”, a spus oficialul.

„Împărțim ziua în două jumătăți, 12 ore pentru dragat și 12 ore pentru remorchere, deoarece nu toate orele sunt potrivite pentru remorchere din cauza mareei”, a spus Rabie, adăugând că 14 remorchere în total erau în desfășurare.

Aproximativ 15% din traficul mondial de transport maritim tranzitează Canalul Suez, care este o sursă cheie de venituri în valută pentru Egipt. Oprirea actuală costă canalului 14-15 milioane de dolari zilnic.

Tarifele de transport maritim pentru petrolierele aproape s-au dublat după blocarea navei, iar blocajul a perturbat lanțurile de aprovizionare globale, amenințând întârzierile costisitoare pentru companiile care se confruntă deja cu restricțiile COVID-19.

Dacă blocajul continuă, expeditorii pot decide să-și redirecționeze încărcăturile în jurul Capului Bunei Speranțe, adăugând aproximativ două săptămâni călătoriilor și costurilor suplimentare cu combustibilul.

SCA a spus că poate accelera convoaiele prin canal odată cu eliberarea navei.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner