Boeing își unește forțele cu rivalul Airbus în concursul de 1 miliard de lire sterline pentru a înlocui elicopterul de luptă al Marii Britanii, în timp ce cresc îngrijorările că data inițială de punere în funcțiune a 2025 nu mai poate fi respectată.
Grupul aerospațial și de apărare din SUA va furniza echipajul aerian, echipajul de la sol și instruirea de întreținere dacă oferta Airbus de a construi un nou elicopter este selectată pentru a înlocui mașinile de sprijin Puma îmbătrânite ale Forțelor Aeriene Regale.
Cele două companii, care concurează acerb pentru comenzile de avioane comerciale de la companiile aeriene, au făcut echipă anul trecut pentru o altă achiziție de elicoptere.
Airbus s-a alăturat echipei industriale a Boeing în martie anul trecut, ca parte a achiziției planificate de Germania a 60 de elicoptere de transport greu Chinook fabricate de grupul american pentru a înlocui flota sa îmbătrânită CH-53.
În cadrul competiției din Marea Britanie, Boeing se va alătura consorțiului existent al Airbus, care include Babcock International și activitatea Spirit AeroSystems din Irlanda de Nord. Consorțiul concurează cu oferte rivale din partea Leonardo UK și Sikorsky de la Lockheed Martin.
Contractul de peste 1 miliard de lire sterline, pentru până la 44 mașini noi, a fost lansat în 2021. Contractul ar fi trebuit să fie atribuit în acest an, cu scopul de a aduce noile elicoptere în serviciu până în 2025.
Această dată, care a fost întotdeauna considerată ambițioasă, a fost împinsă înapoi pe fondul întârzierilor în procesul de achiziție și al certurilor interguvernamentale privind cheltuielile pentru apărare în urma războiului din Ucraina, au confirmat două persoane familiare cu competiția.
Directorii executivi ai principalilor concurenți s-au întâlnit cu oficialii Ministerului Apărării la sfârșitul lunii februarie pentru a discuta un calendar revizuit pentru concurs, au declarat cele două persoane.
Contractul de profil înalt urma să fie unul dintre primele care urma să testeze abordarea mai „strategică” a guvernului în ceea ce privește achizițiile de apărare, așa cum se subliniază în strategia industrială de apărare din primăvara anului 2021.
În loc să se concentreze pe concurență în mod implicit, noua strategie a promis să țină mai mult cont de factorii sociali și economici oferiți de ofertanți în timpul procesului de selecție.
În cadrul concursurilor se va aplica o pondere de cel puțin 10 procente în ceea ce privește valoarea socială a unui contract.
Majoritatea ofertanților au încercat să își consolideze acreditările britanice. Airbus a promis să construiască o nouă linie de producție la operațiunile sale din Broughton, Țara Galilor, unde compania construiește aripi pentru avioanele sale comerciale.
Leonardo UK, care deține singura fabrică de elicoptere existentă în Marea Britanie în Yeovil, Somerset, a promis să construiască o nouă linie de producție în acest loc și să introducă competențe de producție digitală ca parte a unui program de investiții de 1 miliard de lire sterline.
Importanța cheltuielilor pentru companiile cu sediul în Marea Britanie a căpătat o mai mare urgență în urma pandemiei Covid-19, precum și a războiului din Ucraina.
Analiștii au avertizat că păstrarea capacităților onshore este esențială pentru ca Marea Britanie să poată face modificări sau modernizări ale echipamentelor în viitor.
Sursa – www.ft.com