Companiile Ford și SK Innovation investesc 11,4 miliarde de dolari pentru a construi noi centrale pentru vehicule electrice

Constructorul auto Ford face o nouă investiție monumentală pentru a-și accelera tranziția către un viitor electrificat. Este cea mai mare investiție de producție din istoria de aproape 120 de ani a producătorului de automobile.

Astfel, Ford Motor și furnizorul de baterii SK Innovation intenționează să investească peste 11,4 miliarde de dolari în noi facilități care vor crea aproximativ 11.000 de locuri de muncă in SUA pentru producerea de vehicule electrice și baterii, informează CNBC.

În acest context, Ford construiește două fabrici de baterii litiu-ion în Kentucky printr-un joint-venture cu SK din Coreea de Sud, numită BlueOvalSK, a declarat producătorul auto. O altă fabrică de baterii, construită cu SK împreună cu un centru de reciclare și o nouă fabrică de asamblare pentru camioane electrice din seria F, se regăsește în planul celor de la Ford.

Planurile vizează creșterea dezvoltării și producției de vehicule electrice, inclusiv baterii.

Un nou model, noi muncitori

În contextul financiar, noua investiție se adaugă celor 30 de miliarde de dolari despre care compania a spus anterior că vor merge la vehicule electrice până în 2025. Aproximativ 7 miliarde de dolari au fost deja investite înainte de luna februarie.

„Acesta este noul Ford”, a declarat șeful Ford, Jim Farley, pentru CNBC. „Este timpul. Punem lopețile la treabă, vom avea 11.000 de muncitori noi. Este un angajament enorm să construim aceste produse digitale”, a spus Farley.

Ford nu se așteaptă să aloce o sumă suplimentară pentru a finanța planurile, potrivit lui Farley. El a spus că planurile vor fi finanțate din profiturile companiei.

În jur de  5,6 miliarde de dolari din investiția Ford cu SK vor merge către un nou campus, numit Blue Oval City din Stanton, Tennessee și 5,8 miliarde de dolari pentru cele două fabrici din Glendale, Kentucky. Ford va acoperi circa 7 miliarde de dolari din cei 11,4 miliarde de dolari.

Sursa: Capital.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata