Cu ajutorul tehnologiei eCall, peste 4.200 de apeluri la 112, în intervalul ianuarie 2020 – iunie 2021

Foto: automarket.ro

În intervalul cuprins între ianuarie 2020 – iunie 2021, peste 4.200 de apeluri s-au înregistrat la 112, prin tehnologia eCall, instalată pe autoturismele noi, prin intermediul căreia, în caz de accident rutier, se transmit poziţia geografică a vehiculului, direcţia de mers, datele de identificare ale maşinii, seria, tipul de combustibil utilizat, a declarat purtătorul de cuvânt al STS, Cătălin Chirca, marţi, într-o declaraţie de presă.

Din datele statisticilor serviciului de urgenţă 112, reiese că în perioada ianuarie 2020 – iunie 2021, s-au înregistrat 189.213 de apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicaţii eCall. Dintre acestea, în 850 de cazuri apelul s-a declanşat automat la impact, iar în 3.436 de situaţii apelul a fost iniţiat de ocupanţii vehiculului.

„Tehnologia eCall (…) permite declanşarea unui apel de urgenţă, în cazul în care există un eveniment rutier. Tehnologia eCall se bazează pe un modul de comunicaţii instalat la bordul maşinii şi configuraţiile din serviciul 112 pentru a permite preluarea acestor apeluri de urgenţă. Sistemul eCall facilitează declanşarea automată în urma impactului şi, de asemenea, poate fi declanşat manual de către şofer sau unul dintre ocupanţii maşinii. Odată ce s-a declanşat acest apel de urgenţă, prin intermediul tehnologiei eCall sunt transmise o serie de date esenţiale pentru echipele de salvare (…) – poziţia geografică a vehiculului, sensul de deplasare (…) datele de identificare ale maşinii, seria, tipul de combustibil utilizat. Preluarea acestor informaţii în serviciul 112 se realizează de către operatorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, care realizează interviul primar cu persoana din autovehicul şi mai departe transferă acel apel către agenţiile specializate de intervenţie, respectiv Poliţie, Pompieri şi SMURD”, a menţionat Cătălin Chirca.

Mai mult, acesta a precizat că în cazurile în care persoana este inconştientă şi se declanşează un apel eCall, acesta va fi transferat imediat către autorităţile de intervenţie.

În context european, Cătălin Chirca a spus că România, prin STS, a fost prima ţară din Europa care a reuşit implementarea la nivel naţional a serviciului de urgenţă eCall, în 2013, în cadrul unui program pilot şi că începând din aprilie 2018 toate maşinile fabricate la nivelul Uniunii Europene trebuie să aibă instalat sistemul de comunicaţii eCall.

La rândul său, Cristian Nevzoreanu, director comunicare şi responsabilitate socială al unui grup producător de autovehicule, a declarat că o maşină mai veche nu poate fi echipată cu un sistem eCall şi nu poate fi la fel de sigură precum una nouă.

Concret, acesta a adăugat că sistemul eCall este configurat să se declanşeze automat în cazul unui accident grav, care duce la deformări structurale ale maşinii.

Sursa: agerpres
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata