Pfizer își va schimba accentul de la urmărirea de tranzacții pentru a-și reface portofoliul de medicamente la creșterea randamentului acționarilor, a declarat marți compania, care a raportat o scădere bruscă a veniturilor din primul trimestru din cauza scăderii vânzărilor vaccinului său Covid-19.
Producătorul de medicamente din SUA a declarat că veniturile au scăzut cu 29% la 18,2 miliarde de dolari în cele trei luni până la sfârșitul lunii martie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, deoarece vânzările de vaccin Covid au scăzut la 3,06 miliarde de dolari, în scădere de la 13,2 miliarde de dolari în aceeași perioadă de timp.
Acțiunile Pfizer au scăzut cu aproape un sfert până acum în acest an, pe fondul îngrijorărilor investitorilor privind o scădere abruptă a vânzărilor de produse Covid din cauza atenuării pandemiei. Declinul a fost atât de abrupt încât a eliminat peste 2 puncte procentuale din S&P 500 în primele patru luni ale anului, potrivit datelor Bloomberg, fiind cea mai mare scădere a indicelui de referință.
Dave Denton, directorul financiar al Pfizer, a declarat că firma își ajustează strategia de dezvoltare a afacerilor după achiziția de 43 de miliarde de dolari în martie a biotehnologiei Seagen, axată pe oncologie, pentru a se concentra mai mult pe randamentul acționarilor.
„În timp ce vom continua să investim în afacerea noastră, ne așteptăm la un echilibru mai mare între această prioritate și returnarea valorii către acționarii noștri prin dividendele crescute și răscumpărările de acțiuni care sporesc valoarea”, a declarat Denton.
Pfizer nu a răscumpărat nicio acțiune în primele trei luni ale anului 2023, dar are o autorizație prealabilă pentru răscumpărări în valoare de 3,3 miliarde de dolari.
De la începutul anului 2022, Pfizer a cheltuit 70 de miliarde de dolari din câștigul său extraordinar Covid pe fuziuni și achiziții, în timp ce se pregătește să piardă exclusivitatea mai multor medicamente în acest deceniu.
Pfizer a declarat că achiziția sa de Seagen – cea mai mare tranzacție farmaceutică convenită de la 2019 – va contribui cu peste 10 miliarde de dolari în veniturile ajustate la risc 2030, cu o creștere potențială semnificativă dincolo de 2030. Tranzacția ar trebui să se încheie la sfârșitul acestui an sau la începutul anului viitor, a declarat Pfizer.
Evan Seigerman, analist la BMO Capital markets, a declarat că managementul Pfizer și-a executat strategia cu dezvoltarea transformatoare a afacerilor, progresul pipeline-ului și lansările pe termen scurt.
El a spus că depășirea câștigurilor – Pfizer a raportat un câștig ajustat de 1,23 dolari pe acțiune, determinat de vânzările puternice ale medicamentului său antiviral Paxlovid – a reflectat „așteptările și sentimentul excesiv de negativ” al pieței cu privire la tranziția companiei de la urgența pandemică.
Pfizer se află în mijlocul unei perioade furtunoase de 18 luni în care intenționează să lanseze 19 produse pentru a o ajuta să crească în ciuda unei scăderi abrupte preconizate a vânzărilor de produse Covid.
Marți, producătorul de medicamente și-a reiterat estimările privind veniturile și câștigurile pentru 2023 – o mișcare care, potrivit analiștilor, ar ajuta la calmarea „așteptărilor prea negative” privind perspectivele companiei pe măsură ce pandemia se atenuează.
Umer Raffat, analist la Evercore ISI, a declarat că performanța francizei Pfizer non-Covid și lansarea de noi produse ar fi critice pentru ca Pfizer să își îndeplinească orientarea 2023. Compania a prognozat o creștere a veniturilor de 7 până la 9% în acest an pentru afacerea sa non-Covid, care s-a extins cu doar 5% în primul trimestru.
Acțiunile Pfizer au crescut cu mai mult de 1 la sută în tranzacționarea înainte de piață.
Sursa – www.ft.com