Afacerea de realitate virtuală a Meta, Reality Labs, cheltuiește bani ca un start-up. Din păcate, îi lipsește o creștere de 10x pentru a se potrivi. Cheltuielile companiei pentru cercetare și dezvoltare în primele trei luni ale anului au depășit 9 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă 33% din venituri. Această sumă este de două ori mai mare decât Alphabet și Microsoft.
Vânzarea de tehnologie de anul trecut a determinat reduceri de costuri în întregul sector, inclusiv pierderi record de locuri de muncă. Meta este angajată în ceea ce numește un an de eficiență. Cu toate acestea, cifrele care ies din Reality Labs sunt urâte. Unitatea a raportat o pierdere operațională de aproape 4 miliarde de dolari pentru trimestru. Acest lucru ar fi mai acceptabil dacă pierderile ar impulsiona cererea consumatorilor. Dar vânzările au scăzut cu 51% față de anul trecut. Cererea pentru cea mai recentă cască VR Quest 2 este limitată. Noile căști de realitate mixtă care vor fi lansate în acest an ar putea fi mai populare. Dar, pentru moment, ideea de metavers ca parte integrantă a vieții noastre sociale și profesionale este un eșec.
Este de remarcat faptul că întrebările din cadrul apelului de câștiguri al Meta au ignorat metaversul și s-au concentrat pe AI. Aici investiția Meta ar putea da roade mai devreme. Instrumentele sale de inteligență artificială pentru agenții de publicitate și utilizatori ar putea îmbunătăți publicitatea digitală direcționată.
La fel ca Alphabet, Meta face o treabă OK pentru a convinge agenții de publicitate să cheltuiască la fel de mult ca anul trecut, în ciuda unui context economic instabil și a schimbărilor de confidențialitate de la Apple care limitează urmărirea reclamelor. Cu toate acestea, concurența din partea TikTok și noile afaceri publicitare de la companii precum Apple și Amazon reduc cota Meta pe piața globală de publicitate digitală. Potrivit Insider Intelligence, aceasta se află la cel mai scăzut punct din 2018.
AI ar putea îmbunătăți acest lucru. Ca și Alphabet, Meta se bazează pe publicitatea digitală. La fel ca Alphabet, cheltuiește foarte mult pentru noi tehnologii care speră să stimuleze atât afacerea sa existentă, cât și să creeze noi linii de venituri. Spre deosebire de Alphabet, îi lipsește o unitate de afaceri alternativă profitabilă, cum ar fi Cloud.
Există sugestii că taxarea utilizatorilor pentru a-și verifica conturile de Facebook și Instagram ar putea adăuga o sursă ușoară de fonduri în timp ce Meta așteaptă ca investițiile sale în AI și metaverse să dea roade. Dar experimentul dezastruos al Twitter cu abonamentele este descurajant. Convingerea investitorilor că inteligența artificială poate ridica activitatea principală de anunțuri digitale pe termen scurt este mult mai convingătoare.
Sursa – www.ft.com