În România, numărul autoturismelor noi înregistrate, în primele opt luni ale acestui an, a crescut cu 5,08 procente, arată datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), citând Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Concret, peste 83 de mii de autoturisme noi au fost înmatriculate în primele 8 luni ale acestui an. Numărul a crescut cu 5,08% față de aceeași perioadă a 2021
În acest sens, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV) arată că numărul de mașini noi înmatriculate a crescut cu 5,08% în primele opt luni ale acestui an, față de aceeași perioadă a anului trecut.
În această perioadă au fost înmatriculate 83.349 de autoturisme noi pe plan local, în timp ce în aceeași perioadă a anului trecut au fost înmatriculate 79.320 de unităţi.
Datele relevă faptul că în luna august a acestui an, numărul înmatriculărilor mașinilor noi a scăzut cu 22,26 procente față de aceeași perioadă a anului trecut, reprezentând un volum de 12.538 unităţi.
Numărul de mașini second hand înregistrate a scăzut în august
Aceeaşi instituție, arată că numărul mașinilor second hand înregistrate în luna august 2022, a fost în scădere cu 19,46 procente față de luna august a anului trecut.
Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV) mai notează, citând Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), că în perioada ianuarie-august au fost înregistrate 213.413 de autoturisme rulate, înmatriculate pentru prima dată pe plan naţional. Numărul este în scădere cu 20,96 procente față de aceeași perioadă a anului trecut, când au fost înregistrate 270.016 de unităţi.
În clasamentul mărcilor de autoturisme noi înregistrate în România în primele opt luni conduce detaşat Dacia, cu 24.148 de unităţi înmatriculate, urmată de Toyota – cu 6.860 unităţi, Hyundai (6.607), Ford (6.062), Skoda (5.508), Volkswagen (5.242), Renault (4.630), Peugeot (2.469), Mercedes (2.322) şi Kia (1.982).
Cererea de mașini a scăzut în Europa și America de Nord
În contextul auto, Analiștii au ajuns la concluzia că prețurile mai mari ale autovehiculelor sunt respinse de consumatorii din Europa și America de Nord. Potrivit producătorilor auto, a fost înregistrată o cerere scăzută în cele două regiuni.
Așadar, producătorii de mașini raportează o cerere mai scăzută în Europa şi America de Nord, în timp ce consumatorii preferă să îşi păstreze banii pentru alte nevoi.
Chiar dacă unele mărci de lux precum Ferrari şi Mercedes au crescut previziunile de vânzări datorită cererii continue ridicate pentru modele de top, perspectivele pentru cea mai mare parte a industriei sunt mai sumbre, conform informațiilor transmise de reuters.com.
De asemenea, timpul de așteptare pentru noile comenzi devine mai scurt, pe măsură ce registrele de comenzi se subţiază. Asta chiar şi cu producţia mai lentă decât de obicei şi livrările cu mult sub anul trecut, au spus directorii.
Aşadar, „Noile comenzi primite sunt în scădere”, a declarat directorul general al BMW, Oliver Zipse, într-o telefonică cu analiştii referitoare la venituri, referindu-se în special la Europa, potrivit sursei menționate.