România a cerut Comisiei Europene o amânare de 5 ani în ceea ce priveşte introducerea maşinilor noi integral electrice

32

Ministrul Mediului, Barna Tanczos, a expicat cum au decurs negocierile cu Bruxelles-ul şi la ce soluţie de compromis s-a ajuns, după ce Comisia a refuzat forma propunerii înaintată de ţara noastră.

După ce ministrul Mediului anunţa, marţi, că România va propune Comisiei Europene amânarea cu 5 ani, până în 2040, a interdicţiei de punere pe piaţă a autoturismelor cu combustie internă, oficialul din Guvern a venit, miercuri, cu o serie de precizări.

Barna Tanczos: O provocare uriaşă penru piaţa auto din România

În acest sens, Tanctos Barna a explicat că industria auto din România este în faţa unei provocări semnificative din cauza planurilor Bruxelles-ului. Această tranziţie va duce la schimbarea tuturor liniilor de producţie pe partea de motorizare, însă nu toate modelele vor putea fi transformate la timp.

Tocmai de aceea, ministrul Mediului spune că România a cerut prelungirea perioadei de tranziţie cu încă 5 ani, timp în care motoarele hibrid plug-in ar urma să fie permise în continuare.

Astfel, „Este o provocare uriaşă în primul rând pentru piaţă, pentru fabricile de maşini, pentru industria auto, pentru că în aceşti ani (…) trebuie să treacă de la aceste motoare cu combustie internă la motoarele electrice.

Industria auto din România este în faţa unei provocări semnificative pentru că această tranziţie înseamnă schimbarea practic a tuturor liniilor de producţie pe partea de motorizare.

Nu toate modelele vor fi, probabil, transformate şi tocmai de aceea noi am propus ca această tranziţie să fie prelungită cu cinci ani şi motoarele hibrid plug-in să fie permise încă cinci ani de zile, până în 2040”, a declarat, miercuri, ministrul Barna Tanczos.

Comisia Europeană a refuzat propunerea. La ce compromis s-a ajuns?

Iniţial, Comisia Europeanănu a acceptat propunerea în modul în care România a înaintat-o, a explicat ministrul Mediului. Totuşi s-a ajuns la o soluţie de compromis, în urma negocierilor, a adăugat oficialul român.

În precizările sale,„Nu s-a acceptat propunerea noastră mot-a-mot, aşa cum am făcut propunerea, dar s-a venit cu o soluţie de compromis – este modul de lucru în Comisie şi între statele membre, se stă la negocieri până se găseşte un compromis acceptabil pentru toată lumea.

Exact, compromisul pe care ni l-au oferit celelalte state membre este următorul: în 2026, Comisia face o analiză cu privire la evoluţia pieţei, la evoluţia producţiei de componente, şi, în funcţie de concluziile trase, scrie acum în text mot-a-mot, că pot fi găsite soluţii de excepţie pentru motoarele hibrid plug-in sau/şi pentru e-fuels”, a mai spus Barna Tanczos, potrivit News.ro.

România trebuie să asigure „tot sprijinul pentru sectorul industrial” în tranziţia spre maşini 100% electrice

În viziunea ministrului Mediului, e-fuels reprezintă o nouă generaţie de combustibili, despre care oficialul spune că nu vor fi folosiţi, cel mai probabil, „la scară largă” în următorii ani.

Unele mărci şi fabrici din anumite state membre UE vor avea probleme în ceea ce priveşte pregătirea pentru a fabrica modele de autovehicule 100% electrice, a mai afirmat Barna Tanczos.

Tocmai din acest motiv, statul român trebuie să asigure „tot sprijinul pentru sectorul industrial” pentru a face această tranziţie, a precizat oficialul din Guvern.

Sursa: Capital.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata