Vânzările de vehicule electrice globale accelerează, dar este nevoie de ajutor guvernamental

Vânzările globale de vehicule electrice (EV) au crescut rapid în primul trimestru, dar este nevoie de mai multe acțiuni guvernamentale în ceea ce privește stațiile de încărcare și interdicțiile vehiculelor cu combustibil fosil pentru a menține impulsul, a declarat joi Agenția Internațională pentru Energie (IEA).

„Încă nu vedem semne de încetinire pe piețele globale de mașini electrice”, a declarat Timur Gül, șeful diviziei de politici energetice a AIE, într-o prezentare privind perspectivele globale pentru vehicule electrice.

În timp ce pandemia COVID-19 a scăzut vânzările globale de autoturisme cu 16% în 2020, vânzările de vehicule electrice au crescut cu 41% la aproximativ 3 milioane de vehicule.

Vânzările globale de vehicule electrice din primul trimestru au crescut cu 140%, până la 1,1 milioane de vehicule, cu o creștere puternică în China, Europa și Statele Unite, a declarat IEA.
Un studiu din München Mobility Show lansat săptămâna trecută a arătat diferențe uriașe în ceea ce privește proprietatea globală a vehiculelor electrice, cu foarte puține vehicule electrificate pe drumurile de pe piețe mari precum Rusia, America de Sud și Africa.

Creșterea vânzărilor de vehicule electrice în Europa și China a fost alimentată de înăsprirea standardelor de emisii de CO2 și a subvențiilor guvernamentale.

Citeste si:  Ford sporește planul de investiții pentru vehicule electrice și vehicule autonome

La nivel global, consumatorii au cheltuit aproximativ 120 de miliarde de dolari pe vehicule electrice în 2020, în timp ce guvernele au acordat subvenții în jur de 13 miliarde de dolari, sau echivalentul a aproximativ 10% din cheltuielile totale, în scădere față de 20% din cheltuielile totale din 2015.

Acest lucru va scădea mai mult pe măsură ce prețurile bateriilor scad și vehiculele electrice vor atinge paritatea costurilor cu vehiculele cu combustibil fosil, ceea ce analistul energetic IEA, Jacopo Tattini, a spus că ar trebui să se întâmple până în 2030.
„Dar politicile trebuie consolidate pentru a permite o desfășurare mai mare a vehiculelor electrice”, a spus Tattini.

Citeste si:  Singapore: Fostul premier Lee Kuan Yew a încetat din viaţă

El a spus că guvernele trebuie să strângă în continuare standardele privind economia de combustibil și să se alăture celor aproximativ 20 de țări care au anunțat deja planuri de interzicere a vânzărilor de vehicule noi cu combustibil fosil – precum Regatul Unit, care a anunțat o interdicție din 2030.

Guvernele trebuie, de asemenea, să mențină cheltuielile cu infrastructura de încărcare, a spus Tattini. Producătorii și grupurile ecologiste spun că este nevoie de mai multe cheltuieli pentru încărcătoarele EV pentru a încuraja încrederea consumatorilor în tehnologie și pentru a sprijini vânzările.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner