Planurile autorităţile atunci când vine vorba despre companiile de căi ferate

18

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit despre planurile autorităţile atunci când vine vorba despre companiile de căi ferate. Se va ajunge astfel, la disponibilizări în masă în anul 2022? Totul se va realiza în contextul PNRR, spune ministrul Transporturilor

“Infrastructura feroviară din România (…) este mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie”

Sorin Grindeanu  a explicat că, la nivelul alocărilor europene, ţara noastră va beneficia de sume egale atunci când vine vorba despre infrastructura feroviară şi cea rutieră, despre care se vorbeşte mult mai mult, în general.

Astfel, “Infrastructura feroviară din România nu că este în urmă (…), este mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie, fie că vorbim de infrastructura propriu-zisă, care să permită viteze mai mari la trenuri, fie că vorbim de material rulant.

Toate aceste lucruri trebuie să fie schimbate, şi pot să vă spun că bani, prin tot ceea ce înseamnă alocări europene, sunt aproape egali pe partea de rutier cu partea de feroviar”, a declarat Sorin Grindeanu, invitat duminică la Digi24.

Incidentul de duminică, când o locomotivă a dat peste cap întreg traficul feroviar

Concret, ministrul a comentat şi incidentul de duminică, când traficul feroviar a fost dat peste cap după ce o locomotivă a luat foc între Bucureşti şi Ploieşti, în localitatea Brazi. Incidentul a fost unul regretabil, însă “nu e nici primul şi din păcate nu va fi nici ultimul incident de acest tip”, a recunoscut Grindeanu. Pentru evitarea unor astfel de situaţii pe viitor va fi nevoie de investiţii.

În viziunea sa, “Toate acestea se schimbă cu investiţie, iar pe partea de investiţie AFER (Autoritatea Feroviară Română – n.red.) are prevăzuţi bani prin care să cumpere material rulant nou, doar că dincolo de această achiziţie pe care o vor face cei de pe feroviar mai trebuie să şi circule pe linii modernizate, astfel încât atunci când ai material rulant nou să poată fi folosit la capacitate maximă.

De aceea trebuie să se întâmple ambele lucruri: pe de o parte, modernizarea infrastructurii şi pe de altă parte, achiziţia de material rulant”, a mai precizat Sorin Grindeanu.

Urmează concedieri printre angajaţii de la căile ferate?!

Ministrul Transporturilor a vorbit şi despre planurile de restructurare la care s-a angajat statul român prin PNRR, explicând că nu se pune problema de disponibilizări la nivelul angajaţilor.

În contextul feriviar din România, “Suprapus peste tot ceea am vorbit, mai avem ceva dacă vorbim de feroviar, mai avem companiile, fie că vorbim de infrastructură, de călători, dar mai ales de marfă, care nu se află într-o situaţie financiară roz, mai ales la partea de CFR Marfă şi unde vom fi obligaţi pe parcursul anului să punem în aplicare ceea ce s-a angajat statul român odată cu semnarea PNRR, şi anume acel plan de restructurare.

Dar vreau să fiu foarte bine înţeles, restructurarea nu înseamnă disponibilizări. (…) Trebuie optimizată şi performanţa economică trebuie să primeze, nu înseamnă neapărat disponibilizări cu multe alte lucruri”, a explicat Sorin Grindeanu.

Anul 2022, an record pentru infrastructură

În acest sens, ministrul a mai venit şi cu o promisiune: 2022 va fi un an record pentru infrastructura din România, fie că vorbim despre cea feroviară sau cea rutieră.

“Eu cred că va fi anul care va avea record la semnarea de noi contracte, astfel încât să demareze şantiere în România”, a spus ministrul Transporturilor.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata