Cele mai mari companii de semiconductori din lume vor cheltui anul acesta 300 de milioane de dolari americani pentru soluții bazate pe inteligență artificială dedicate proiectării de cipuri, o investiție care va crește cu 20% anual în următorii patru ani, potrivit raportului Deloitte TMT (Technology, Media and Telecommunications) Predictions 2023. Instrumentele de inteligență artificială le permit producătorilor de cipuri să economisească timp și resurse financiare, să atenueze deficitul de talente și să producă modele de semiconductori mai avansate decât cele realizate prin metode tradiționale. În același timp, aceste soluții pot contribui la securitatea lanțului de aprovizionare și pot ajuta la atenuarea unei alte penurii de cipuri, cum ar fi cea declanșată în 2020 de creșterea semnificativă a cererii în contextul transformării digitale accelerate determinată de pandemie.
Raportul Deloitte estimează, de asemenea, că piața comerțului social (comerțul electronic pe rețelele de socializare) va depăși 1.000 de miliarde de dolari la nivel global în 2023, determinată de achizițiile celor peste 2 miliarde de persoane care se așteaptă să facă cumpărături pe rețelele de socializare. Cu o pondere de aproximativ 20% din populația globală, milenialii domină în prezent piața comerțului social. Cu toate acestea, raportul subliniază faptul că nu trebuie neglijată maturizarea generației Z la o vârstă la care mulți dintre ei au la dispoziție mai multe resurse financiare. Generația Z tinde să fie prezentă în mod constant pe rețelele de socializare și este în prezent cea mai mare cohortă generațională din lume, reprezentând peste 30% din populația mondială.
„Deși sectorul tehnologiei, mass-media și telecomunicațiilor continuă să se confrunte cu unele dintre provocările cauzate de pandemie, cum ar fi criza globală a semiconductorilor și, mai recent, disponibilizările din sectorul Big Tech, vedem în continuare diverse oportunități care pot ajuta acest sector nu numai să depășească circumstanțele dificile, ci și să crească și să prospere. Dintre acestea, inteligența artificială este cea care iese în evidență, contribuind deja la transformarea anumitor domenii de activitate și dominând conversația publică prin gama imensă de cazuri de utilizare potențiale pe care le promite. Desigur, necesitatea reglementării inteligenței artificiale devine din ce în ce mai evidentă, având în vedere provocările pe care aceasta le ridică deja”, a declarat Andrei Ionescu, Partner-in-Charge, Consulting and Risk Management, Deloitte România.
Până la sfârșitul anului 2023, aproape două treimi dintre consumatorii din țările dezvoltate vor utiliza lunar cel puțin un serviciu de publicitate video la cerere (AVOD), ceea ce reprezintă o creștere de 5% față de anul precedent, în timp ce toate serviciile majore de video la cerere prin abonament (SVOD) vor lansa opțiuni finanțate de publicitate. De asemenea, raportul arată că, până la sfârșitul anului 2024, jumătate dintre acești furnizori vor lansa și un serviciu gratuit de televiziune în flux susținut de publicitate (FAST). În plus, până în 2030, se preconizează că majoritatea abonamentelor la serviciile video online vor fi finanțate parțial sau integral din publicitate.
Numărul de fuziuni și achiziții din industria jocurilor video rămâne ridicat, dar va înregistra o creștere mai lentă în 2023 față de 2022, doar pentru că anul precedent a fost marcat de câteva tranzacții excepționale. Raportul prezice că tranzacțiile mai mari din acest an vor căuta în principal să achiziționeze audiențe și proprietate intelectuală, în timp ce tranzacțiile mai mici se vor concentra mai mult pe tehnologii și soluții Web3.
În ceea ce privește realitatea virtuală (VR), raportul estimează că această piață va genera venituri de 7 miliarde de dolari americani la nivel global în 2023, în creștere cu 50% față de 2022. Nu mai puțin de 90% din aceste venituri vor proveni din vânzările de kituri de căști, în timp ce restul de 10%, generat de piața mult mai mică de software, va consta în conținut VR (jocuri și aplicații), care va înregistra venituri de aproximativ 0,7 miliarde de dolari americani. În plus, baza instalată de căști VR utilizate în mod activ va ajunge la 22 de milioane în 2023, în creștere cu aproape 50% față de jumătatea anului 2022.
Numărul operatorilor de rețele mobile care investesc în rețele construite integral pe tehnologia 5G (Standalone 5G) s-ar putea dubla de la peste 100 în 2022 la cel puțin 200 până la sfârșitul anului 2023. Această creștere va facilita accesul la noi cazuri de utilizare care pot crește eficiența operațională, pot contribui la optimizarea costurilor și pot crea oportunități de accesare a unor noi surse de venituri, atât pentru operatorii de rețele mobile, cât și pentru întreprinderile lor cliente, se arată în studiu.
Sursa – www.romaniajournal.ro