Huawei aprofundează piața vehiculelor electrice, caută controlul micilor producători de automobile

Huawei Technologies din China este în discuții pentru a prelua controlul asupra unei unități de vehicule electrice a unui mic producător auto național, au spus două persoane care au cunoștințe directe despre acest subiect, în ceea ce este văzut ca o schimbare strategică pentru cel mai mare producător de echipamente de telecomunicații din lume.

Huawei, care a fost bătută de sancțiunile SUA, este în discuții cu Chongqing Sokon pentru a achiziționa o participație de control în Chongqing Jinkang New Energy Automobile din acesta, au declarat sursele.

Mișcarea va permite Huawei să producă mașini inteligente care să poarte propria plăcuță de identificare, au adăugat ei. Jinkang consideră marca SUA Seres, cunoscută anterior sub numele de SF Motors, drept principalul său atu.

De asemenea, ar oferi primele dovezi că Huawei încearcă să depășească doar oferirea de sisteme de operare auto și să aibă o prezență completă în afacerea vehiculelor electrice.
Huawei și Sokon nu au răspuns imediat la solicitările de comentarii.

Impulsul către mașinile inteligente, dacă ar fi finalizat, ar semnala o schimbare majoră în concentrarea afacerii pentru Huawei după doi ani de sancțiuni americane care i-au redus accesul la lanțurile de aprovizionare cheie, obligându-l să vândă o parte din afacerea sa cu smartphone-uri.

Subliniind schimbarea, președintele rotativ al companiei, Eric Xu, a anunțat pacte cu trei producători auto de stat chinezi, inclusiv BAIC Group, pentru a furniza „Huawei Inside”, un sistem de operare inteligent pentru vehicule, la Salonul Auto de la Shanghai la începutul acestei luni.

Incursiunea Huawei în vehiculele electrice vine în timp ce firmele de tehnologie precum Xiaomi Corp și-au intensificat eforturile pe cea mai mare piață din lume pentru astfel de vehicule, deoarece Beijingul promovează puternic vehicule mai ecologice pentru a reduce emisiile de carbon.
„Întrucât cererea individuală a consumatorilor de vehicule electrice inteligente a crescut în mod special de la jumătatea anului trecut, pista este acum clară și solidă în fața giganților tehnologici”, a declarat Yale Zhang, director general al Automotive Foresight.

Citeste si:  TUTUIANU SERVICE SRL - notificare privind deschiderea procedurii de faliment

„În ciuda succesului și experienței lor pe piețele smartphone-urilor, va dura câțiva ani până când vor construi o marcă de mașini acceptabilă în sectorul vehiculelor electrice.”

În cadrul tranzacției, Huawei intenționează, de asemenea, să cumpere o acțiune nedeterminată în Chongqing Sokon Holdings, datorată în mod privat, cel mai mare acționar al Sokon cotat la Shanghai, a declarat una dintre surse.

Richard Yu, șeful grupului de afaceri pentru consumatori Huawei care a condus compania să devină unul dintre cei mai mari producători de smartphone-uri din lume și și-a mutat recent accentul pe vehicule electrice, conduce discuțiile cu Sokon, au spus cei doi.
Gigantul telecomunicațiilor pare să finalizeze tranzacția imediat după iulie, a declarat cealaltă sursă.

Huawei încearcă, de asemenea, să controleze marca EV ArcFox a BluePark New Energy Technology a BAIC, care a lansat recent modelul Alpha S echipat cu sistemul „Huawei Inside”, au spus cele două persoane și o altă persoană cu cunoștințe directe.

Dar BAIC este mai dornic să aibă Huawei la fel de acționar minoritar la ArcFox, au adăugat ei.

Un reprezentant BAIC a trimis întrebarea către BluePark, care nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii.

Citeste si:  Surse Reuters: Casa Albă a exclus Huawei din sistemul bancar al Statelor Unite

Toate sursele au refuzat să fie numite.

În februarie, Reuters a raportat că Huawei intenționează să producă vehicule electrice sub propria marcă și ar putea lansa unele modele anul acesta.
Vânzările de vehicule noi cu energie, inclusiv vehicule electrice cu baterie pură, precum și vehicule cu hibrid plug-in și cu celule de combustibil cu hidrogen, sunt de așteptat să reprezinte 20% din vânzările anuale totale de automobile din China până în 2025.

De luni de zile, Huawei s-a implicat profund în operarea și fabricarea puțin cunoscutului Sokon și a unității sale Seres, care a înregistrat pierderi.

Sub legătură, primul model Seres, „Huawei Smart Selection” SF5, a debutat la Salonul Auto de la Shanghai și a primit peste 3.000 de comenzi în termen de două zile de la începutul pre-vânzării săptămâna trecută, potrivit Seres.

Huawei vinde vehicule SF5 în magazinele sale din toată China, inclusiv magazinul său online VMall.com.

Compania își propune să lanseze prima mașină inteligentă sub propria marcă pentru producția de masă cel mai devreme până la sfârșitul acestui an, a spus unul dintre ei.

Huawei are așteptări mari pentru model, care este în curs de dezvoltare bazat pe Seres SF5, dar lanțul de aprovizionare existent al Sokon se luptă să îndeplinească astfel de așteptări, a spus aceeași persoană.

„Lanțul de aprovizionare pentru industria auto este foarte lung și complicat”, a spus persoana respectivă. „Huawei are forța sa în software și platformă, dar ideile sale nu pot fi realizate fără îmbunătățiri tehnologice solide în lanțul de aprovizionare.”

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner