Musette își extinde producția cu o nouă fabrică în Otopeni
Investiții semnificative în industria încălțămintei
Cristina Bâtlan, fondatoarea brandului românesc de modă Musette, a anunțat recent achiziția unei fabrici situate în Otopeni, București. Această unitate va fi dedicată producerii de încălțăminte pentru copii și bărbați. Compania mai dispune deja de două fabrici în Huși și București.
Fabrica din Otopeni a fost preluată complet de Musette în 2021, inclusiv echipa și utilajele existente, anterior fiind administrată de un antreprenor italian.
„investiția inițială s-a ridicat la aproximativ 1 milion euro,iar pe măsură ce ne vom extinde capacitatea de producție,intenționăm să alocăm resurse suplimentare”,a declarat Bâtlan.
Producție începută și planuri ambițioase
Producția efectivă a încălțămintei pentru copii și bărbați a demarat deja din luna octombrie. În prima etapă, compania vizează angajarea a 100 de persoane pentru noua fabrică.
În prezent, fabrica are o capacitate limitată și produce aproximativ 100 de perechi de încălțăminte pe zi – echivalentul a circa 2.500-3.000 perechi lunar. Cristina Bâtlan își propune ca până anul viitor să crească această capacitate la între 6.000-7.000 perechi lunar.
„Ne aflăm într-o perioadă tranzitorie; după două sezoane ne vom putea atinge obiectivele dorite”, explică antreprenoarea.
Recrutări orientate spre tineri
Musette caută să angajeze tineri care pot opera echipamente moderne precum roboți sau mașini specializate. „Avem deja tehnicieni italieni cu experiență în echipă care pot instrui persoanele fără experiență anterioară”, adaugă Bâtlan.
Lansarea aplicației Musette previzionată pentru începutul anului viitor
În cadrul interviului acordat recent, Cristina Bâtlan a menționat planurile pentru lansarea unei aplicații dedicate clienților Musette, inițial programată pentru anul trecut dar amânată până acum.
Aplicația este destinată să faciliteze interacțiunea între companie și clienți printr-o platforma modernizată ce va include elemente precum asistent personal virtual și opțiuni simplificate pentru retururi sau schimburi.
„Estimăm că aplicația va fi disponibilă cel mai probabil în februarie anul viitor,” afirmând că aceasta va integra tehnologii avansate cum ar fi inteligența artificială şi realitatea augmentată care le va permite utilizatorilor să probeze produsele virtual înainte de achiziție.
Bătându-se cu digitalizarea afacerii sale, Cristina Bâtlan subliniază totodată importanța magazinelor fizice: „Experiența cumpărăturilor offline rămâne esențialã; nu toți consumatorii sunt pregătiti sa facã tranziția către online.”
În cursul anului trecut (2021), compania Musette a investit peste 150.000 euro în digitalizare şi plănuieste investiții similare şi pe parcursul acestui an (2022).
Fondat in 1992 când Cristina avea doar 19 ani, brandul românesc Musette s-a impus pe piața localã prin oferirea unor produse din piele premium precum pantofi si genţi . Conform datelor disponibile din anul precedent (2020), compania avea aproximativ 470 angajaţi şi o cifrã anualã de afaceri estimata la 62 milioane lei.