Compania Klarna a înregistrat cea mai mare pierdere anuală din istoria companiei suedeze de tip „cumpără acum, plătește mai târziu”, dar a susținut că este pe cale să revină pe profit, deoarece a redus pierderile din credite la sfârșitul anului.
Fintech-ul suedez cu capital privat, a cărui evaluare a fost redusă de la 46 miliarde de dolari în 2021 la 6,7 miliarde de dolari în iunie 2022, a înregistrat o pierdere anuală netă de SKr10,4 miliarde de dolari (1 miliard de dolari), o creștere de 47% față de 2021.
Dar, în al patrulea trimestru, și-a redus mai mult de jumătate pierderile nete de la SKr4,6 miliarde SKr cu un an înainte la SKr1,9 miliarde SKr în 2022. Pierderile de credit au fost de SKr1.4bn în al patrulea trimestru, o îmbunătățire de 18% față de aceeași perioadă din 2021.
„Facem progrese concrete spre profitabilitate, conducând simultan creșterea cu mult înaintea comerțului electronic și reducând pierderile de credit și costurile”, a declarat Sebastian Siemiatkowski, directorul general al Klarna.
În prezent, Klarna a devenit un simbol al exuberanței boom-ului fintech, devenind cea mai valoroasă companie privată din Europa, pe măsură ce cumpărăturile online au explodat în timpul pandemiei Covid-19, înainte de a fi umilită de o reducere cu 85% a evaluării sale și de o reducere cu 10% a forței de muncă.
Aşadar, Siemiatkowski a declarat pentru Financial Times în noiembrie că se așteaptă ca societatea să înceapă să facă din nou profituri până în august sau septembrie anul acesta, deși a avertizat că ar putea înregistra o pierdere anuală completă în 2023. Ultima dată a înregistrat un profit anual în 2018, un profit trimestrial în al doilea trimestru din 2019 și un profit lunar în august 2020.
Sursa – www.ft.com