Romtelecom nu a făcut un studiu de impact şi ignoră normele de muncă

Sindicaliştii din Romtelecom au declanşat conflictul de muncă deoarece disponibilizarea celor 600 de angajaţi a fost decisă fără elaborarea unui studiu de impact şi ignorându-se normele de muncă, a declarat Ioan Andrei, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Romtelecom.

Liderul sindical a precizat că în Romtelecom nu se respectă nici legislaţia privind protecţia muncii, nici prevederile Codului Muncii şi nici cele ale Contractului Colectiv, privind normarea muncii.
De asemenea, Ioan Andrei declară că sunt ignorate şi reglementările legii privind obligaţiile angajatorului prevăzute în legea 467/2006, dreptul la informare privind deciziille conducerii care afectează siguranţa locurilor de muncă.

Pe de altă parte, directorul pentru relaţii publice al Romtelecom, Cristina Popescu, a precizat că salariaţii Romtelecom care vor fi disponibilizaţi vor primi compensaţii în cuantum dublu faţă de cel prevăzut în contractul colectiv de muncă, care pot ajunge până la suma de 14.000 euro net, în funcţie de vechimea în muncă.

‘În plus, solicităm mai multor firme care sunt parteneri de afaceri ai Romtelecom să asigure locuri de muncă pentru cel puţin câteva sute de oameni dintre cei afectaţi, în condiţiile de angajare ale acestor firme. Dialogul între administraţie şi sindicate şi salariaţi este permanent, au avut loc mai multe întâlniri în cursul ultimelor săptămâni. Aceste întâlniri vor continua, tocmai pentru a ne asigura că astfel de măsuri sunt bine înţelese de salariaţi şi sindicate’, a spus reprezentantul Romtelecom.

Romtelecom trebuie să recurgă la disponibilizări din cauza concurenţei acerbe pe care compania o are de înfruntat pe piaţa românească, a explicat Cristina Popescu.
‘Piaţa de comunicaţii din România este una dintre cele mai competitive din Europa şi presiunea la care este expusă Romtelecom este pe măsură. În plus, situaţia economică a României, în declin faţă de anii anteriori, a intensificat presiunea exercitată asupra tuturor operatorilor.

În afara acestor presiuni competiţionale, Romtelecom trece printr-un proces de transformare, de la simplul operator de telefonie, care era în urmă cu doar câţiva ani, la furnizorul de divertisment şi soluţii complexe ICT, adăugând portofoliului şi dezvoltând noi servicii, precum cele din domeniile broadband, TV si ICT. Cererile cu privire la infrastructură sunt şi ele în schimbare.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata