Guvernul României a aprobat un memorandum care vizează negocierea şi semnarea unui acord guvernamental între cele două ţări privind racordarea a două drumuri expres, ce vor forma o şosea de 50 de kilometri între cele două state vecine.
În viitor, cele două ţări vor fi legate de o nouă şosea. Este vorba despre un drum expres ce va face legătura între oraşele Salonta şi Bekescsaba.
În contextul politic, luni 19 decembrie, Guvernul de la Bucureşti a aprobat un memorandum care vizează negocierea şi semnarea unui acord guvernamental România – Ungaria pentru racordarea a două drumuri expres, câte unul pe teritoriul fiecărei ţări, în vederea asigurării unui trafic rutier fluent între România şi Ungaria.
Astfel, „Prin actul normativ aprobat, se creează condiţiile necesare asigurării unei legături directe prin racordarea drumului expres Salonta – frontiera de stat de pe teritoriul României cu drumul expres Bekescsaba – Mehkerek – frontiera de stat de pe teritoriul Ungariei, stabileşte punctele de conexiune între cele două drumuri expres pe linia de frontiera comună româno-ungară şi reglementează condiţiile tehnice de realizare a joncţiunii rutiere între cele două drumuri expres”, au transmis reprezentanţii Executivului.
În continuare, din punct de veder al activităţii, se va înfiinţa un grup de lucru la nivel de experţi care se va reuni alternativ, pe teritoriile României şi Ungariei. La reuniunea grupului de lucru pot participa specialişti în domeniul proiectării, construirii, întreţinerii şi managementului de drumuri şi poduri.
Autorităţile competente în implementarea acordului sunt Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, pentru partea română, şi ministerul condus de ministrul însărcinat cu activitatea de Transport, pentru partea ungară, se mai arată în comunicatul Guvernului de la Bucureşti.
Tronsonul construit în România ar trebui să fie gata în următorii cinci ani
Despre acest proiect s-a discutat încă din luna mai, în cadrul unei întâlniri bilaterale.
Concret, drumul expres ce va uni România de Ungaria va fi construit în principal pe teritoriul ţării vecine: 43 de kilometri în Ungaria şi 7 kilometri în România, pentru un total de 50 de kilometri. Şoseaua va lega oraşele Salonta şi Bekescsaba, prin nordul localităţii Mehkerek.
În Ungaria, acest drum expres va fi conectat cu autostrada M44, iar pe partea românească, partea de drum expres va fi cuprinsă în proiectul drumului expres Arad – Oradea, gestionat în prezent de Consiliile Judeţene Bihor şi Arad.
Tronsonul de 7 kilometri ce trebuie construit în România ar putea fi gata până la începutul anului 2027, sunt de părere autorităţile locale din judeţul Bihor.