Hyundai Motor Co a declarat marți că se așteaptă ca vânzările din Statele Unite și China să crească în acest an, determinate de lansarea de noi mașini electrice și vehicule utilitare sportive (SUV-uri), după ce au raportat cel mai bun profit trimestrial din ultimii trei ani.
Profitul Hyundai în trimestrul de vacanță a crescut cu 57% pe baza unei cereri mai mari de SUV-uri cu marjă premium, dar volumul vânzărilor generale a scăzut cu 5% pe fondul unei slăbiciuni economice mai mari din cauza pandemiei COVID-19.
Perspectiva promițătoare este o dovadă a impulsului vehiculului electric (EV) al Hyundai. Compania, care împreună cu afiliatul Kia Corp se numără printre primii 10 producători de automobile din lume, este așteptată să introducă în curând o platformă exclusiv EV, care va utiliza propria tehnologie a bateriei pentru a reduce timpul și costurile.
Cu toate acestea, Hyundai nu a furnizat nicio actualizare la apelurile sale de câștiguri privind discuțiile recent raportate dintre aceasta și Apple Inc despre o mașină electrică și conectarea bateriei.
În ceea ce privește vânzările, producătorul auto a declarat că se așteaptă la o creștere de 12% pe cea mai mare piață a sa, America de Nord, în 2021. Vânzările sale în trimestrul patru încheiat în decembrie au scăzut cu 2% în regiune.
„Odată cu gama noastră cu noi modele gata de lansare în Statele Unite, ne propunem să creștem cota de piață la 4,8% în acest an”, a declarat vicepreședintele senior Koo Za-yong.
Anul trecut, compania a reușit să-și avanseze ușor cota de piață din SUA la 4,4%, ajutată de vânzările de SUV Palisade și Kona EV, a spus el, în ciuda scăderii vânzărilor cu 10%.
Analiștii se așteaptă la o creștere a vânzărilor de vehicule electrice Hyundai în acest an, în ciuda problemei globale a Kona Electric din cauza incendiilor.
Hyundai a declarat că se așteaptă ca vânzările să crească cu 28% în China, cea mai importantă piață auto din lume, unde intenționează, de asemenea, să lanseze versiunea electrică a berlinei sale Mistra anul acesta.
„Anul trecut, Hyundai practic nu a făcut prea multe în China, în timp ce alți producători de automobile au lansat noi modele, deoarece piața auto chineză a înregistrat o recuperare rapidă pe fondul pandemiei … Strategia Chinei Hyundai pare să se concentreze pe mașinile electrice”, a spus Lee Han- joon, analist la KTB Investment & Securities.
Hyundai se așteaptă să vândă 562.000 de vehicule în China în 2021 și estimează că vânzările din America de Nord vor crește la 909.000.
În al patrulea trimestru, Hyundai a câștigat 1,3 trilioane de câștiguri (1,18 miliarde de dolari), cel mai mare de la începutul anului 2017.
Însă nu a reușit să atingă o estimare medie a analiștilor de 1,5 trilioane de woni, compilată de Refinitiv, din cauza unui câștig puternic.
Moneda sud-coreeană a crescut cu aproximativ 7% față de dolar în cele trei luni până în decembrie. Un câștig mai puternic erodează valoarea vânzărilor în străinătate pentru companiile sud-coreene.
Acțiunile Hyundai, în creștere cu peste o treime în această lună, conduse de știrile legăturii cu Apple, au scăzut cu aproximativ 3% marți.
Veniturile trimestriale ale Hyundai au crescut cu 5%, până la 29,2 trilioane de câștiguri, deoarece a văzut o cerere solidă pentru mașinile sale în Statele Unite și pe piețele emergente, cum ar fi India, în ciuda pandemiei.
În timp ce cererea pentru vehiculele sale de la companiile de închirieri auto care achiziționează în vrac este încă proaspătă, au spus analiștii, se așteaptă ca vânzările mașinilor sale de lux să rămână la cote înalte.
Hyundai a înregistrat o pierdere în trimestrul din octombrie, deoarece prevedea o dificultate mare legată de calitatea motorului.
„Hyundai a avut un al patrulea trimestru bun, în special în Statele Unite, unde mașinile cu prețuri de vânzare medii mai mari, cum ar fi SUV-urile, au înregistrat o cerere crescută, deoarece consumatorii evită transportul public din cauza COVID-19 și a prețurilor scăzute la benzină”, a spus Lee KTB.
„Și ofertele de vacanță au ajutat.”