Acțiunile rețelei de socializare Facebook au atins joi un maxim istoric după ce creșterea veniturilor din publicitatea pe dispozitive mobile a ajutat cea mai mare rețea de socializare din lume să afișeze rezultate trimestriale peste estimările analiștilor, transmite Reuters.
Pe platforma Nasdaq, acțiunile Facebook erau joi în creștere cu 7,6% până la nivelul record de 76,74 dolari per titlu. La acest preț, valoarea de piață a Facebook se apropie de 200 de miliarde de dolari, ceea ce pune Facebook în poziția de a devansa IBM în calitate de a patra mare companie americană din sectorul tehnologiei. Primele trei poziții sunt ocupate de Apple Inc, Google Inc și Microsoft Corp.
De asemenea, cel puțin 27 de firme de brokeraj și-au majorat țintele de preț pentru acțiunile Facebook până la 100 de dolari. La un astfel de preț per acțiune, Facebook ar avea o valoare de piață de peste 250 de miliarde de dolari.
Facebook a raportat miercuri o creștere de 151% a veniturilor din publicitatea pe dispozitive mobile în trimestrul al doilea, acestea fiind responsabile pentru 62% din veniturile totale din publicitate. Veniturile de 2,91 miliarde de dolari raportate de Facebook în trimestrul al doilea au fost superioare estimărilor analiștilor care mizau pe venituri de 2,81 miliarde de dolari.
În condițiile în care oamenii accesează din ce în ce mai des Internetul de pe smartphone-uri și tablete, companii precum Facebook, Google și Twitter caută modalități de a genera mai multe venituri de pe urma publicității pe dispozitivele mobile.
‘Estimăm că Facebook este responsabil pentru un dolar din fiecare cinci dolari cheltuiți cu publicitatea pe dispozitive mobile’ apreciază analiștii de la Needham and Co. De asemenea, firma de cercetare comScore data susține că în prezent Facebook reprezintă 20% din timpul total petrecut pe dispozitivele mobile.
Facebook este cea mai mare rețea de socializare din lume, cu peste un miliard de utilizatori. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)