Aviz conducătorilor auto: „super-radarul” care controlează 22 de maşini odată

Un nou dispozitiv ameninţă să devină coşmarul şoferilor ‘vitezişti’. Este vorba de o nouă generaţie de radare Trafic, supranumite deja „super-radare” în Elveţia, unde au fost testate cu succes. Experimentul a reuşit, iar acum ar putea fi lansată producţia în serie pentru a fi comercializate.

Întrebarea pe care şi-o pun cu îngrijorare şoferii spanioli, este dacă acest radar va fi introdus şi în ţara lor, notează luni ziarul La Razon. Controlează excesul de viteză şi dacă sunt respectate normele de securitate şi se pare că sunt la fel de temut de şoferi ca şi amenzile substanţiale pe care le antrenează.
În Elveţia au fost desfăşurate ‘în mod satisfactor’ testele aşa-numitului super-radar capabil să detecteze până la zece infracţiuni similtan şi să urmărească traseul parcurs de 22 de maşini pe patru benzi de mers.

Sistemul, denumit ‘SR590 Trafistar’, a fost testat timp de trei săptămâni la Geneva şi va intra în funcţiune la sfârşitul lunii august, potrivit unui articol publicat de ziarul elveţian, Le Matin Dimanche, care avertizează că radarul dispune de o tehnologie care ‘controlează totuľ.
O cameră de înaltă definiţie îi va identifica, între altele, pe conducătorii care depăşesc pe linia albă continuă, sau care nu respectă distanţa de siguranţă între autovehicule.

Autorităţile elveţiene s-au declarat ‘deplin satisfăcute’ de noul dispozitiv şi speră să-l implementeze cât mai repede. Astfel încât se aşteaptă ca noile radare să le înlocuiască complet pe cele vechi. Asociaţiile conducătorilor auto coincid cu autorităţile asupra pericolului pe care îl reprezintă nerespectarea regulilor de trafic şi nevoia impunerii de sancţiuni.

Totuşi, acuză administraţiile de instalarea acestor dispozitive pe porţiuni în linie dreaptă, pe drumurile cu viteză intenţionat redusă şi, aşa cum s-a mai întâmplat, folosind camere care sancţionează conducătorul auto când lumina semaforului este pe galben din erori de sincronizare.
Dispozitivul cel mai modern introdus până acum în Spania constă într-un ansamblu de camere de mare rezoluţie şi a unui sistem de captare a unor imagini de mare viteză care oferă imagini clare ale infractorilor din trafic folosind tehnologia laser.

Fiecare infracţiune include data, ora, situaţia, culoarea semaforului, viteza infractorului, numărul fotografiei, numele operatorului, numărul unităţii, banda şi poziţia infractorului. Sancţiunile stabilite de regulament pot ajunge până la 300 de euro şi acumularea a patru puncte pe carnet.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata