Modelele Renault Domină Vânzările Auto în Rusia
În luna ianuarie, modelele Duster, Logan și Sandero au avut o performanță remarcabilă pe piața auto din Rusia, conform raportului publicat marți de Association of European Businesses (AEB).
Lada Granta Pe Prima Poziție
Cel mai bine vândut automobil în Rusia a fost Lada Granta, cu 8.255 unități comercializate. Modelul Duster s-a clasat pe locul al treilea cu 5.590 unități vândute. De asemenea, Logan și Sandero au ocupat locurile nouă și unsprezece în topul vânzărilor, cu 3.004 respectiv 2.795 unități.
Scădere Generalizată a Vânzărilor
Vânzările totale de automobile și vehicule comerciale ușoare au scăzut cu 6% față de aceeași perioadă a anului trecut, atingând un total de 152.662 unități în ianuarie. AEB estimează că trendul descendent ar putea continua pe parcursul anului, anticipând o scădere generalizată a înmatriculării auto de aproximativ 2%.
Joerg Schreiber, președintele AEB, a comentat: „Vânzările din ianuarie nu au fost conforme cu așteptările noastre; astfel că această lună nu poate fi considerată un indicator relevant pentru tendințele anului.”
Perspective Mixte pentru Piața Auto Rusă
În anul anterior (2013), piața auto rusă a suferit o contracție de 5,5%, ajungând la un total de aproximativ 2,78 milioane unități vândute.
Producători majori precum General Motors și Ford au investit semnificativ în acest sector sperând la creșteri viitoare ale pieței auto rusești. Schreiber subliniază: „Deși nu considerăm că anul trecut a fost unul negativ pentru industrie, prognozele pentru acest an sunt mai puțin optimiste.”
Alianța Renault-Nissan Preia Controlul AvtoVAZ
Conform unui acord stabilit anterior anul trecut, alianța Renault-Nissan va prelua controlul asupra producătorului rus AvtoVAZ în cursul acestui an. Împreună cu AvtoVAZ și Nissan, Renault controlează deja aproximativ 30% din piața auto din Rusia; obiectivul directorului general Carlos Ghosn este atingerea unei cote de piață de 40% până în anul 2016.
Renault dispune actualmente de trei uzine situate în America Latină – Argentina, Brazilia și Columbia – alături de cele șase fabrici existente în Franța. Marca Dacia este parte integrantǎ din grup încă din anul 1999 şi s-a impus rapid pe piaţa europeanǎ după relansarea sa prin modelul Logan incepand cu anul 2004.