Internetul, instrument contra uciderii câinilor în România

În România se discută acum un proiect de lege conform căruia câinii prinşi de hingheri să fie omorâţi în şapte zile. O parte din populaţia mai tânără se opune acestui proiect cu ajutorul Internetului şi a flashmoburilor (adunări spontane), scrie ziarul elveţian Neue Zuercher Zeitung.

Viaţa în marile oraşe din România, mai ales Bucureşti, implică contactul zilnic cu câinii vagabonzi, al căror număr este greu de estimat. Pentru cei care iubesc câinii aceştia nu deranjează prea tare, deşi este nevoie de precauţie, în condiţiile în care unii dintre ei sunt agresivi.
Pentru cei care nu iubesc câinii, situaţia pare însă inacceptabilă. Nemulţumirea publică legată de această problemă pare să constrângă acum autorităţile la o acţiune pripită.

Se doreşte să se treacă mai consecvent la uciderea câinilor, o soluţie care nu şi-a dovedit nici până acum eficienţa, în condiţiile în care populaţia de câini vagabonzi a crescut de 3 ori în 7 ani.
Organizaţiile internaţionale şi româneşti pentru protecţia animalelor şi ONG-urile fac presiuni asupra autorităţilor pentru reglementarea pe cale etică a problemei câinilor vagabonzi şi anume prin trei măsuri:

informarea populaţiei legat de abandonarea câinilor, posibilitatea adoptării acestora şi sterilizarea pe scară largă. Organizaţiile respective întreprind acum campanii de informare şi sunt convinse că uciderea câinilor nu este o soluţie, pentru că ei se înmulţesc atâta vreme cât populaţia nu este dispusă să-şi asume o răspundere socială. Părţi din populaţie s-au organizat însă contra planurilor guvernamentale, trecând la demonstraţii şi semnând petiţii.

Cu sprijin internaţionaĘ ONG-urile cer guvernului să poarte discuţii cu ele, pentru a-i prezenta soluţiile lor. Mai ales pătura tânără de populaţie este conştientă de abordarea problematică de către autorităţi a situaţiei câinilor vagabonzi.
Ei organizează marşuri şi folosesc mai ales Internetul pentru a sensibiliza populaţia. Aşa numitele flashmob-uri (demonstraţii spontane puse la cale pe Internet) se bucură actualmente de oarece popularitate la Bucureşti. Dacă aceste mijloace de informare vor avea efect rămâne de văzut.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata