Mazda Motor Corp 7261.T a înregistrat joi o pierdere din exploatare de 7,59 miliarde de yeni (73,4 milioane de dolari) în cele trei luni încheiate la 30 septembrie, pe măsură ce vânzările s-au contractat pe fondul pandemiei de coronavirus.
Pierderea, calculată de Reuters din rezultatul semestrial al companiei, se compară cu un profit de 18,9 miliarde în același trimestru al anului trecut și o pierdere de 45,3 miliarde de yeni în primele trei luni ale anului de afaceri, care a fost cel mai grav din ultimul trimestru din 11 ani.
Mazda a înregistrat o pierdere mai mică în al doilea trimestru, după ce a beneficiat de o revenire a vânzărilor în America de Nord, cea mai mare piață a sa.
Vânzările de vehicule de acolo au crescut cu 1% față de anul precedent. Producătorul auto japonez nr.5 și-a păstrat prognoza pe tot anul pentru o pierdere operațională de 40 miliarde de yeni.
Aceasta este mai bună decât estimarea medie pe tot anul pentru o pierdere din exploatare de 53,3 miliarde de yeni de la 17 analiști chestionați de Refinitiv.
Pentru întregul an de afaceri, producătorul crossover-ului SUV CX-5 și sedanului Mazda3 și-a păstrat predicția pe tot parcursul anului pentru vânzările globale de vehicule să scadă cu 8,5% până la 1,3 milioane de unități, cea mai mică din ultimii șapte ani.