Michelin privește dincolo de anvelope pentru a contribui la creșterea economică

Michelin din Franța intenționează să adauge aproximativ 14 miliarde de euro (17 miliarde de dolari) la veniturile sale anuale până în 2030, recuperându-se dintr-o încetinire provocată de pandemie și diversificându-se dincolo de patrimoniul său de fabricare a anvelopelor în noi activități, inclusiv energie cu hidrogen și dispozitive medicale.
Firma a declarat într-o prezentare a strategiei că anticipează venituri în 2030 de 34 miliarde euro, comparativ cu 20,5 miliarde anul trecut.

Se așteaptă ca cea mai rapidă creștere să vină din activitatea sa de fabricare a sistemelor de alimentare cu hidrogen pentru vehicule. Acesta a spus că va crește de la o prognoză de 200 de milioane de euro în 2025 la 1,5 miliarde până la sfârșitul acestui deceniu.

Acesta a spus că speră, de asemenea, la o creștere rapidă în noile domenii ale imprimării metalice 3D și ale dispozitivelor medicale.

Citeste si:  Fondul naţional de garantare transmite clarificări persoanelor fizice

„În timp ce rămânem fideli ADN-ului nostru, profilul companiei va evolua foarte mult până în 2030, cu un rol mai mare pentru activități noi, de înaltă valoare, în jurul și dincolo de fabricarea anvelopelor”, a declarat directorul executiv Florent Menegaux într-un comunicat.
În activitatea sa tradițională de anvelope, a declarat că va realiza o creștere prin mutarea unei anumite producții în locații cu costuri mai mici și concentrarea asupra anvelopelor cu marjă mai mare.

La fel ca multe alte companii legate de industria auto, Michelin a fost puternic afectată de pandemia de coronavirus, care a dus la o scădere globală a cererii de autoturisme.

Compania a prognozat că își va reveni complet din efectele pandemiei până la sfârșitul anului 2022.

Michelin și producătorul francez de piese auto Faurecia dețin împreună o afacere numită Symbio, care produce sisteme de celule de combustibil cu hidrogen pentru vehicule ușoare, vehicule utilitare și camioane.

Citeste si:  Sceptrul şi coroana monarhiei spaniole, pregătite la Palatul Regal pentru proclamarea viitorului rege Felipe al VI-lea

Hidrogenul este promovat de zeci de ani ca alternativă la combustibilii fosili, dar încercările de comercializare a acestuia pentru a fi utilizate în vehicule și în industrie s-au clătinat.

Toyota Motor Corp, Honda Motor Co și Hyundai Motor din Japonia sunt până în prezent singurii producători auto importanți care vând vehicule cu alimentare de combustibil cu hidrogen către consumatori. Vânzările sunt modeste.

Cu toate acestea, Uniunea Europeană, Marea Britanie, Japonia și Coreea de Sud, precum și companii importante de petrol și gaze precum Royal Dutch Shell, BP și Total și-au stabilit planuri de investiții mari în energia hidrogenului.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner