Prețurile petrolului cresc pe măsură ce China, SUA ridică datele economice pe piețe

Prețurile petrolului și-au revenit după o scădere de 1% în sesiunea anterioară pe baza datelor economice dinamice din China și Statele Unite, chiar dacă pandemia COVID-19 în creștere a plafonat prețurile în India.

În luna iulie, viitorul brut Brent a fost de 68,40 dolari pe baril, în creștere cu 31 de cenți sau 0,5%, în timp ce brutul din SUA West Texas Intermediate (WTI) pentru iunie a crescut cu 29 de cenți sau 0,5%, până la 65 de dolari.

Atât Brent, cât și WTI sunt pe drumul către un al doilea câștig săptămânal, deoarece reducerea restricțiilor de circulație în Statele Unite și Europa, recuperarea operațiunilor din fabrică și vaccinările împotriva coronavirusului deschid calea pentru o revigorare a cererii de combustibil, în timp ce călătoriile de vară reînnoite vor da probabil consumul de benzină și combustibil pentru avioane, care reprezintă un nou impuls.

În China, datele au arătat că, creșterea exporturilor s-a accelerat în mod neașteptat în aprilie, în timp ce un sondaj privat a indicat o expansiune puternică a activității sectorului de servicii.
Cu toate acestea, importurile de țiței ale celui mai mare cumpărător din lume au scăzut cu 0,2% în aprilie față de un an mai devreme la 40,36 milioane de tone, sau 9,82 milioane de barili pe zi, cel mai scăzut din decembrie.

„Cifra importurilor nu este cea mai bună”, a spus economistul Howie Lee de la creditorul Singapore OCBC, adăugând că o scădere a ratelor operaționale la rafinăriile independente din provincia Shandong din estul Chinei, luna trecută, ar fi putut cauza declinul.

„Cu toate acestea, este încă prea devreme pentru a cere să se pună capăt excesului de mărfuri din China, după cum reiese din numărul importurilor de minereu de fier și cupru”, a spus Lee.

În Statele Unite, cel mai mare consumator de petrol din lume, cererile de șomaj au scăzut, semnalând că redresarea pieței muncii a intrat într-o nouă fază pe fondul unei economii în plină expansiune.
Cu toate acestea, recuperarea cererii de petrol a fost inegală, deoarece cazurile crescânde de COVID-19 din India au redus consumul de combustibil în al treilea cel mai mare importator și consumator de petrol din lume.

„India rămâne veriga slabă din narațiunea raliului petrolier”, a declarat Jeffrey Halley, analistul principal al OANDA.

Revigorarea COVID-19 în țări precum India, Japonia și Thailanda împiedică recuperarea cererii de benzină, a declarat consultanța energetică FGE într-o notă pentru clienți, deși o parte din cererea pierdută a fost compensată de țări precum China, unde recentele călătorii de sărbători de Ziua Muncii au depășit niveluri din 2019.

„Cererea de benzină în SUA și în anumite părți ale Europei se descurcă relativ bine”, a spus FGE.
„Mai departe, am putea observa creșterea cererii pe măsură ce blocajele sunt ușurate și cererea reținută este eliberată în timpul sezonului de conducere de vară.”

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata