Producătorul de avioane Airbus dezvăluie datele privind impactul asupra mediului a activității sale, pe fondul presiunii climatice

Producătorul european de avioane Airbus s-a alăturat vineri unei liste în creștere de companii care prezintă impactul produselor lor asupra mediului, deoarece aviația își propune să se remodeleze după criza coronavirusului.
Companiile majore sunt supuse unei presiuni din ce în ce mai mari din partea investitorilor și a activiștilor din domeniul schimbărilor climatice pentru a raporta emisiile care rezultă atunci când clienții le folosesc produsele, cunoscut sub numele de „Domeniul de aplicare 3”.

Airbus spune că este primul producător de avioane care a făcut acest lucru.

Se spune că, conduce aerospațiul către zboruri cu emisii zero, cu planuri pentru un avion comercial alimentat cu hidrogen până în 2035, pe care l-a reafirmat vineri.

Dar grupurile de ecologiști spun că zborul în sine trebuie să fie limitat pentru a avea un impact semnificativ asupra schimbărilor climatice.

Airbus a estimat emisiile pe viață pentru avioanele construite în doi ani dramatic diferiți: 2019, care a înregistrat livrări record pe partea din spate a unui boom de comandă și 2020, a cărui pandemie a trimis aviația în criză și a forțat Airbus să reducă producția cu 40%.
Pentru cele 863 de avioane pe care le-a livrat în 2019, Airbus a estimat emisiile pe viață de 740 milioane de tone de CO2 echivalent pe baza unei durate de viață medie a aeronavei de 22 de ani. Aceasta include 130 de milioane legate de producția de combustibil ars în zbor.

În 2020, a livrat 566 de avioane cu emisii estimate pe durata de viață de 440 de milioane de tone, inclusiv 80 de milioane pentru combustibil.

Airbus a publicat, de asemenea, date privind intensitatea carbonului, sugerând o „eficiență medie” de 66,6 grame de CO2e pe pasager-kilometru în 2019, îmbunătățindu-se la 63,5g în 2020.

Un înalt oficial Airbus a declarat că datele includ ipoteze conservatoare pentru combustibilii sintetici, a căror utilizare se așteaptă să crească.

Obiectivele bazate pe intensitate măsoară emisiile de seră în raport cu producția industrială, ceea ce înseamnă că emisiile absolute pot crește chiar dacă cifra intensității titlului scade.
Aviația produce 2,5% din emisiile de CO2 induse de om și 12% din CO2 din transporturi, spune industria. S-a angajat să reducă emisiile nete de carbon la 50% din nivelurile din 2005 până în 2050.

Airbus nu a furnizat date privind emisiile non-CO2, pe care unii oameni de știință le consideră cel puțin la fel de amenințatoare ca și CO2. Dar a spus că lucrează la inițiative care au fost promovate pentru a contribui la soluționarea acestui lucru, inclusiv o gestionare îmbunătățită a traficului aerian.

Airbus a raportat, de asemenea, emisiile din fabricile sale, oferind o privire asupra unei rețele multinaționale legate de bărci, camioane, barje și uriașe transportoare aeriene.

Emisiile proprii de CO2 au scăzut cu aproximativ 20% anul trecut pe fondul pandemiei, iar Airbus a cumpărat cu 21% mai puțină apă în Europa. De asemenea, a produs cu 25% mai puține deșeuri și vapori potențial dăunători.

Airbus își propune să consume cu 20% mai puțină energie și să emită cu 40% mai puțin CO2 în cele peste 70 de locații  până în 2030, comparativ cu 2015.

Producătorul francez de motoare cu reacție Safran a emis joi câteva emisii Scope 3 pentru călătorii și deșeuri în afaceri și s-a angajat să extindă acest lucru la utilizarea motoarelor sale mai târziu în 2021.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata