Nike raportează profit în creștere, dar veniturile sub așteptări
Problemele din lanțul de aprovizionare afectează performanța financiară
Nike Inc. a anunțat rezultate financiare pentru al treilea trimestru,evidențiind o creștere a profitului,însă veniturile au fost sub estimările analiștilor de pe Wall Street. Compania se confruntă cu dificultăți legate de lanțul de aprovizionare în America de Nord și o scădere semnificativă a vânzărilor în magazinele fizice, afectate de restricțiile impuse din cauza pandemiei COVID-19.
venituri și profit net
Veniturile Nike au crescut la 10,36 miliarde USD față de 10,1 miliarde USD în aceeași perioadă a anului trecut. Totuși, cifra este sub prognoza medie a analiștilor care anticipau venituri de aproximativ 11,02 miliarde USD. În contrast cu aceste date dezamăgitoare privind veniturile, compania a raportat un venit net crescut la 1,45 miliarde USD (90 cenți pe acțiune), comparativ cu 847 milioane USD (53 cenți pe acțiune) anul anterior. Analiștii estimau câștiguri mai mici,la nivelul de 76 cenți per acțiune.
Impactul COVID-19 asupra operațiunilor
Traficul containerelor în porturile din Statele unite s-a redus considerabil recent din cauza focarelor COVID-19 printre lucrătorii portuari și măsurilor stricte menite să limiteze răspândirea virusului. Această situație s-a tradus printr-o penurie severă de containere și congestie portuară care au dus la întârzieri semnificative ale livrării produselor către comercianții cu amănuntul.
În America de Nord, veniturile ajustate pentru moneda neutră au scazut cu 11%, iar stocurile s-au acumulat timp mai mare decât trei săptămâni datorită problemelor logistice.
Situația magazinelor Nike
Acțiunile Nike au suferit o scădere modestă cu 1,2% în tranzacțiile post-piață după publicarea rezultatelor financiare. În Europa și Orientul Mijlociu/Africa (EMEA), aproximativ 45% dintre magazinele proprii ale companiei au fost temporar închise pe parcursul ultimelor două luni ale trimestrului raportat. Actualmente însă doar 65% dintre acestea sunt deschise sau funcționează într-un program redus.
În contrast direct cu această situație se află rivalul Adidas care a comunicat recent că aproape toate magazinele sale sunt acum redeschise după restricțiile cauzate de pandemie.