Profitul operaţional al Renault, al treilea mare producător auto european, a crescut anul trecut cu 59% datorită majorării vânzărilor la modelele low-cost Dacia şi a măsurilor de reducere a costurilor, transmite Bloomberg.
Profitul înainte de taxe, impozite şi elemente excepţionale a urcat în 2013 la 1,24 miliarde de euro (1,69 miliarde de dolari), depăşind estimările analiştilor, de 1,06 miliarde de euro. Veniturile au crescut anul trecut cu 0,5%, la 40,9 miliarde de euro.
Renault se aşteaptă la creşterea vânzărilor şi a profitului operaţional în 2014. Compania are ca obiectiv să ajungă la venituri anuale de 50 miliarde de euro în următorii trei ani.
Profitul net a scăzut cu 66%, la 586 milioane de euro. Renault a anunţat că va menţine neschimbate dividendele, la 1,72 euro pe acţiune.
‘Angajamentul tuturor angajaţilor Renault a permis grupului să-şi îndeplinească obiectivele din 2013, într-un mediu nefavorabil. Întărit de acest rezultat, grupul poate începe cu încredere a doua etapă a planului strategic’, a declarat directorul general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Luna aceasta, compania a anunţat că intenţionează să-şi dubleze cota de piaţă în India. În decembrie, Renault a primit aprobarea autorităţilor de reglementare din China, cea mai mare piaţă auto din lume, pentru a construi prima sa fabrică în statul asiatic.
Conform datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/, Renault a fost singurul producător auto din Europa din primii cinci care a raportat creşterea vânzărilor în 2013. Avansul s-a datorat creşterii cu 23% a vânzărilor Dacia, care a compensat declinul de 1,5% al brandului Renault.
În decembrie, compania a estimat o creştere de 1% a cererii în Franţa şi în Europa în cursul anului 2014, iar livrările pe plan global ar urma să înregistreze un avans de 2%.
Vânzările companiei, inclusiv la brandurile Dacia şi Samsung, au crescut anul trecut cu 3,1%, la 2,63 milioane de maşini şi vehicule comerciale uşoare.