Renault a declarat vineri că marjele și vânzările au început să se recupereze în a doua jumătate a anului 2020, în timp ce se lansează într-un plan de schimbare, deși pandemia COVID-19 a tras producătorul auto francez la o pierdere de 8 miliarde de euro (9,68 miliarde de dolari) anul trecut.
Directorul executiv Luca de Meo, care a preluat conducerea în iulie, caută modalități de a spori profitabilitatea și vânzările la Renault, în timp ce promovează reducerile de costuri.
El a avertizat vineri că 2021 ar putea fi încă un an dificil, inclusiv din cauza lipsei de cipuri electronice care face ravagii în industria auto, dar a spus că Renault se concentrează pe recuperarea sa, pe măsură ce profitabilitatea crește.
„2021 va fi dificil, având în vedere necunoscutele legate de criza sănătății, precum și de lipsa furnizării de componente electronice”, a spus De Meo într-un comunicat.
Deficitul de cipuri ar trebui să atingă un vârf în al doilea trimestru, a adăugat Renault, estimând că ar putea afecta producția sa cu aproximativ 100.000 de vehicule anul acesta.
Grupul avea deja pierderi în 2019, în valoare de 141 de milioane de euro, și a avut un succes puternic în 2020, deoarece producția a scăzut și reprezentanțele au fost închise în timpul blocărilor pentru a combate pandemia, care l-a afectat și pe partenerul său japonez Nissan.
Analiștii chestionați de Refinitiv se așteptau la o pierdere de 7,4 miliarde de euro pentru 2020.
Renault a început să crească prețurile la unele modele de mașini, iar profitul operațional al grupului, care a fost negativ pentru 2020 în ansamblu, s-a îmbunătățit în ultimele șase luni ale anului, ajungând la 866 milioane de euro, sau 3,5% din venituri.
Vânzările au scăzut încă în a doua jumătate, dar mai puțin brusc. Renault își reduce locurile de muncă și își reduce gama de mașini, permițându-i să reducă cheltuielile în domenii precum cercetare și dezvoltare, deoarece se concentrează pe redresarea finanțelor sale.
Se lupta deja mai mult decât unii rivali cu vânzări în scădere înainte de pandemie, după ani de expansiune vastă pe care acum încearcă să o conducă, concentrându-se pe piețe profitabile.